خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون شوراها در نشست خبری:

گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تا ۲۴ آبان نهایی می‌شود

رییس کمیسیون شوراها از نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تا ۲۴ آبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، امیر خجسته در حاشیه نشست علنی مجلس و در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به نقش سردار همدانی و تلاش‌های وی برای ایجاد ثبات در منطقه٬ گفت: سردار همدانی، سردار سلیمانی پنهان بود.

وی در ادامه به مسئله برجام اشاره کرد و گفت: از این پس مجلس و وزارت خارجه باید بر روند اجرایی شدن برجام نظارت داشته باشند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نهم با اشاره به اینکه ۱۳ آبان، روز ظلم‌ستیزی و نقطه پیوند برگ‌های زرینی از آزادگی ملت ایران است، افزود: مرگ بر آمریکا جزو اعتقادهای مردم است که پیام‌های متعددی دارد. از جمله این پیام‌ها انتقال ظلم‌ستیزی به نسل‌های آینده است. اگر ظلم‌ستیزی نباشد، استکبار جهانی بر مسلمانان غالب می‌شود، همانطور که در کشورهای دیگر غالب شده است.

خجسته در ادامه با بیان اینکه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید٬ به علت فقدان چارچوب مشخص برای تحقیق و تفحص‌های مجلس  ۲ سال به طول انجامید، تصریح کرد: با توجه به گستردگی بنیاد شهید با ۴۵ نفر کار تحقیق و تفحص را آغاز کردیم که اکنون ۴ تا ۵ نفر در حال رسیدگی نهایی به آن هستند.

رئیس هیأت تحقیق‌و‌تفحص از بنیاد شهید از جمع‌آوری ۳۰ هزار مستندات و500 برگ مستند درباره عملکرد این بنیاد خبر داد و با اشاره به اینکه این مستندات مورد بحث و جدل اعضای هیأت تحقیق و تفحص و بنیاد شهید است، گفت: در این مسیر اتفاقاتی رخ داد که درباره آن هنگام قرائت گزارش سخن خواهم گفت.

وی از نهایی شدن گزارش مذکور تا ۲۴ آبان خبر داد و خاطرنشان کرد: این گزارش روز ۲۵ آبان نیز در کمیسیون اجتماعی به تصویب خواهد رسید و برای قرائت در صحن تقدیم می‌شود. بیشترین وقت من را در مجلس تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گرفت و خیلی از کسانی که در این مسیر با ما همکاری می‌کردند رفتند و حاضر به تداوم همکاری نشدند.

وی با انتقاد از به نتیجه نرسیدن تحقیق و تفحص‌ها در مجلس شورای اسلامی از علت آن ابراز بی‌اطلاعی کرد و افزود: مجلس به طور قوی وارد عرصه تحقیق و تفحص از نهادها نمی‌شود در حالی که اگر مجلس با قوت بیشتری به این موضوع ورود کند مفاسد اقتصادی به حداقل رسیده و ۲۰ دستگاه اقتصادی کشور زیر فرمان مجلس قرار می‌گیرند.

کد خبر : ۳۱۸۸۷۴