خبرگزاری کار ایران

تذکر آیین نامه‌ای رسایی به ابوترابی فرد:

لغو تحریم‌ها از شعار مرگ بر آمریکا مهمتر است

یک نماینده مجلس نهم گفت: صبح امروز من این موضوع را به فردی گفتم و او پاسخ داد که خدمت مقام معظم رهبری رفته‌اند و ایشان نیز آغاز اقدامات جمع‌آوری سانتریفیوژ‌ها را پذیرفته است. این بازی باید تمام شود، چراکه ایشان مسائلی را علنی بیان می‌کنند٬ اما عده‌ای می‌گویند رفته‌ایم و به صورت خصوصی با رهبری صحبت کرده‌ایم و ایشان پذیرفته‌اند. این شیوه به هیچ‌وجه درست نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ حمید رسائی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس در اعتراض به ارجاع طرح اصلاح قانون برنامه پنجم به کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: بنابر آیین‌نامه من حق تذکر دادن دارم و نیاز نیست در مورد تذکرهایی که مطرح می‌کنم٬ پاسخگو باشم.

وی افزود: در خصوص ارجاع طرح اصلاح قانون برنامه پنجم باید یک تذکر را مطرح کنم. هم‌اکنون در قانون برنامه پنجم هستیم و اگر نمایندگان طرح یا برنامه‌ای برای تغییر دارند حق دارند آن را مطرح کنند و باید اجازه صحبت به موافقان و مخالفان موضوع داده شود و موضوع بررسی درباره موضوع انجام گیرد. اما نمایندگان صحبت‌های شما را به عنوان مخالف در نظر می‌گیرند و اعلام‌نظر می‌کنند. این درحالی است که دلیلی ندارد شما جلوی فعالیت نمایندگان را بگیرید. این روال اداره جلسه درست نیست.

وی افزود: بنابر آیین‌نامه ریاست محترم جلسه تنها می‌تواند 15 دقیقه درباره مهمترین موضوعات در ابتدای جلسه صحبت کند٬ اما صحبت امروز شما که به موضوع مهمی هم اختصاص نداشت٬ بیش از نیم ساعت طول کشید.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: موضوع 13 آبان مسئله بسیار مهمی است که حضرت‌عالی به عنوان رئیس جلسه نیم‌ساعت به آن پرداختید، در این ایام لازم است شما که ریاست جلسه را برعهده دارید تریبون مجلس باشید. بند نخست فرمایش‌های مقام معظم رهبری این است که لغو تحریم‌ها، هدف و موضوع اصلی مذاکرات بوده و از آنجایی که برجام نتوانسته این موضوع را محقق کند لازم است رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا تضمین بدهند تحریم‌ها حتما لغو شوند و این موضوعی است که شما باید بیان می‌کردید و این مسئله از شعار مهم مرگ بر آمریکا مهمتر است.

وی با اشاره به آغاز جمع‌آوری سانتریفیوژ‌های نطنز اعلام کرد: با توجه به اینکه هیچ اقدامی از سوی طرف مقابل انجام نشده، بند اول فرمایش‌های رهبری رعایت نشد.

رسائی ادامه داد: صبح امروز من این موضوع را به فردی گفتم و او پاسخ داد که خدمت مقام معظم رهبری رفته‌اند و ایشان نیز آغاز اقدامات جمع‌آوری سانتریفیوژ‌ها را پذیرفته است. این بازی باید تمام شود، چراکه ایشان مسائلی را علنی بیان می‌کنند٬ اما عده‌ای می‌گویند رفته‌ایم و به صورت خصوصی با رهبری صحبت کرده‌ایم و ایشان پذیرفته‌اند. این شیوه به هیچ‌وجه درست نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در پاسخ به صحبت‌های رسائی اظهار داشت: ما همیشه براساس آیین‌نامه عمل می‌کنیم و در مورد اجرای طرح اصلاح قانون برنامه پنجم به کمیسیون برنامه و بودجه نیز براساس ماده 2 اصل 55 عمل کردیم.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: در مورد سخنرانی پیش از نطق هم باید بگویم که من محدودیت زمانی نشست علنی را در نظر داشتم اما از آنجایی که مسئله اربعین جان‌باختگان فاجعه منا اهمیت ویژه‌ای داشت٬ لازم دانستم از طرف نمایندگان مردم به ملت بزرگ ایران تسلیت بگویم.

کد خبر : ۳۱۸۷۸۹