خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در جلسه شورای اداری زنجان:

نقطه تاریکی در آینده کشور دیده نمی‌شود/برخی در کشور ناامیدی رواج می‌دهند

معاون اول رییس جمهمور با انتقاد از افرادی که به دنبال رواج یاس و ناامیدی در کشور هستند،‌گفت:‌ هیچ نقطه تاریکی در آینده کشور دیده نمی‌شود که بخواهد به جمهوری اسلامی آسیبی وارد کند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری شامگاه شنبه در شورای اداری زنجان گفت: رتبه کسب و کار ایران پیش از آغاز به کار دولت یازدهم در سطح جهان 152 بود که این میزان هفته گذشته بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ملل به 118 رسیده است.

وی یادآورشد: آینده بسیار روشنی پیش روی کشور قرار دارد و در این آینده هیچ نقطه تاریکی دیده نمی‌شود.

جهانگیری اظهار کرد: چرا برخی از افراد به دنبال این هستند که نا امیدی و یاس را در کشور رواج دهند در شرایطی که کشور به امید و آینده‌ای روشن نیاز دارد.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت امسال با موضوعی مواجه شد و آن کاهش چشم گیر قیمت نفت بود که تمام برنامه‌ریزی‌های دولت را تحت شعاع قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: تا سه سال قبل از دولت یازدهم کشور با پول 100 دلاری به ازای هر بشکه نفت اداره می‌شد و میزان صادرات نفت به دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز می رسید.

جهانگیری ادامه داد: این در حالی است که میزان صادرات و تولید نفت در دولت یازدهم به یک میلیون بشکه در روز و با قیمت نزدیک به 42 دلار رسیده است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: با تمام این شرایط دولت تمام تلاش خود را به کار گرفت تا از تحت تاثیر قرار گرفتن ثبات اقتصادی و تورم در قبال کاهش قیمت نفت جلوگیری کند و در این زمینه موفق عمل کرد.

وی تاکید کرد: دولت برای خروج از این وضعیت بر روی توسعه صادرات غیر نفتی تمرکز و از این رو اقدام به تشویق صادرکنندگان و قرار دادن امتیاز برای این اقشار کرد.

جهانگیری افزود: برای اجرای این برنامه دولت دستور فعالیت 24 ساعته را به تمام گمرک های مرکزی صادر کرد و خواستار استقبال مدیران از سرمایه گذاران و تشویق صادرکنندگان از سوی آنان شد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت برای شرایط پساتحریم سه برنامه را مد نظر قرار داده است، گفت: به حتم با عقل و تدبیر مسائل پیش روی کشور برطرف می شود و در این میان باید به توسعه روابط بین المللی و تعامل با دنیا اندیشید.

وی یادآورشد: پس از تحریم‌ها باید به سمت جذب سرمایه گذاران حرکت کرد و مدیران باید آغوش خود را برای استقبال از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بگشایند.

جهانگیری اظهار کرد: دولت حتی برای افزایش تولید و رفع مشکل بیکاری کشور به دنبال جذب منابع خارجی حرکت کرده است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: با پیگیری هایی که در دست انجام است، منابع بلوکه شده کشور آزاد می شود و از سوی دیگر منابع ناشی از ورود سرمایه گذاران نیز به ایران تزریق می‌شود، فقط در این میان نباید نا امیدی را به جامعه تزریق کرد.

وی تصریح کرد: امروز مسئولان ملی و محلی واقف هستند که فرصت ها و تهدیدهای جدیدی پیش روی کشور قرار دارد و باید در اجرای برنامه ریزی ها دقت لازم را به کار برد.

جهانگیری خاطر نشان کرد: خاورمیانه در شرایط حساسی قرار گرفته است و فعالیت در همین منطقه نیازمند دقت بیشتری است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: هیچ نقطه تاریکی در آینده کشور دیده نمی‌شود که بخواهد به جمهوری اسلامی آسیبی وارد کند.

وی ادامه داد: امروز دولت در تمامی مسائل پیش روی کشور برنامه ریزی دارد تا بتوان در آینده نه چندان دور به افق ترسیم شده برای نظام اسلامی دست یافت.

جهانگیری افزود: بر اثر این برنامه‌ریزی‌ها وضعیت اقتصادی کشور متحول می شود و این موضوع بدین معنا نیست که دولتمردان از تنگناها و سختی‌هایی که امروز گریبانگیر مردم است، بی اطلاع باشد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه بدترین وضعیت برای هر دولتی این است که از وضعیت معیشتی مردم بی‌اطلاع باشد و فقط به دادن اطلاعات و آمار کفایت کند، گفت: باید شرایط معیشتی زندگی مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه رو به رشد بگذارد و تنگناهای ملی نیز برطرف گردد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی مشکل‌ها به گونه‌ای هستند که نمی‌توان انتظار داشت که در کوتاه مدت بتوان آنها را برطرف کرد.

جهانگیری تاکید کرد: برخی از مسائل پیش روی کشور با آنکه در کوتاه مدت شکل گرفته اند اما امروز برطرف سازی آنها نیازمند صرف زمانی طولانی است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ایران پتانسیل‌هایی دارد که بهره‌برداری از آنها می‌تواند زمینه عبور از شرایط اقتصادی و وضعیت موجود را فراهم کند.

وی یادآورشد: یکی از همین ظرفیت‌ها مساله هسته‌ای بود که تیم مذاکره کننده به خوبی توانست در آن به موفقیت دست یابد و حق مسلم ایران را برای ایرانیان حفظ کند.

جهانگیری موفقیت در مذاکرات را موفقیتی برای تمام ارکان نظام اسلامی برشمرد و مدیریت رهبری معظم انقلاب که در هر زمان تیم مذاکره کننده را راهنمایی می‌کرد و مدیریت رئیس جمهوری که به خوبی توانایی تحلیل شرایط موجود در عرصه ملی و بین الملی را دارد، را از بزرگترین کمک‌ها برای تیم مذاکره کننده عنوان کرد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه رئیس قوه مجریه تیم مذاکره کننده قدرتمندی را انتخاب کرده بود، گفت: گاه ما خود را تحقیر می کنیم، در حالی که ایران از توانایی‌های علمی و شخصیتی بزرگی برخوردار است و اگر از تمامی آنان در عرصه های مختلف بتوان استفاده کرد، به حتم می توان در مقابل تمام مشکلات و مسائل ملی و بین المللی عرض اندام کرد.

وی اظهار کرد: هرگز کسی پیش بینی نمی‌کرد که ایران بتواند تمام سران و نمایندگان قدرت های جهانی و رئیس شورای امنیت را وادار به نشستن در پشت میز مذاکره کند و پس از بیان سه خواسته خود به هر سه خواسته نیز دست یابد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: هرگز شخصی حتی فکر نمی‌کرد که شورای امنیت همه هفت قطعنامه‌ای که به سختی علیه ایران وضع کرده بود بلافاصله پس از یک هفته از مذاکره طی دو ساعت لغو کند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: این سطح از مذاکره و چنین موفقیتی در تاریخ جهان بی نظیر محسوب می‌شود و به حتم این موفقیت از آن تمام ملت ایران است.

وی ادامه داد: از روزی که توافق اعلام شده، رژیم صهیونیستی لحظه‌ای آرامش نداشته و به تک و تا افتاده است.

جهانگیری تاکید کرد: هیچ سابقه‌ای از اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی و حتی اختلاف میان رئیس جمهوری و کنگره آمریکا تا کنون وجود نداشته است که در پی این توافق شکل گرفت و به ثبت رسید.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه اقدامی را که در زمینه مذاکرات انجام شد را امروز می توان در سطح منطقه خاورمیانه انجام داد و موثر بود، گفت: امروز تمام قدرت های منطقه ای به این نتیجه رسیده اند که موضوع سوریه را بدون حضور جمهوری اسلامی نمی‌توان حل کرد.

وی افزود: حتی قدرت‌های جهانی نیز اقرار می کنند که در صورت نبود ایران در نشست های مربوط به برطرف سازی مشکل سوریه، نمی توان پیشرفتی داشت.

جهانگیری یادآورشد: امروز می‌توان شاهد بود که پس از حضور چند روزه ایران اسلامی در این نشست‌ها، بررسی ها پیشرفت داشته و به نتایج قابل توجهی دست یافته است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی قادر است در منطقه تاثیرگذار باشد و مسائل منطقه‌ای را برطرف کند.

وی با بیان اینکه امروز برنامه‌هایی که برای اجرای قانون اقتصاد مقاومتی پیش بینی می شود باید با سیاست های اصولی پیش برد، به وجود سالانه به میزان نیم میلیارد دلار اسراف در بخش انرژی کشور اشاره کرد.

جهانگیری، ایران را یکی از کشورهای برخوردار جهان خواند و انتقال خطوط لوله گاز شهری به تمام روستاها را در جهان بی نظیر عنوان کرد.

معاون اول رئیس جمهوری به برگزاری دو انتخابات در سال جاری اشاره کرد و گفت: انتخابات نقطه اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی محسوب می شود.

وی مجلس شورای اسلامی را یکی از ارکان و نهادهای مهم قانون گذاری در کشور خواند و حضور گسترده مردمی در این انتخابات را لازمه حفظ اقتدار جمهوری اسلامی برشمرد.

کد خبر : ۳۱۸۰۴۴