خبرگزاری کار ایران

سردار جلالی:

دفاع از زیرساخت‌ها از مهمترین محور فعالیت‌های پدافند غیرعامل است

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دفاع از زیرساخت‌ها یکی از مهمترین محورهای فعالیت پدافند غیرعامل است؛ زیرا استراتژی تخریب زیرساخت‌ها، امروزه به یکی از اهداف دشمنان تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، سردار غلامرضا جلالی با حضور در همایش تخصصی مصون‌سازی زیرساخت‌ها و زیربناهای کشور اظهار کرد: دفاع از زیرساخت‌ها یکی از مهمترین محورهای فعالیت پدافند غیرعامل است زیرا استراتژی تخریب زیرساخت‌ها، امروز به یکی از اهداف دشمنان تبدیل شده است و برای دستیابی به این هدف نیازمند اطلاعاتی هستند که یک سامانه جاسوسی، تمام اطلاعات فنی کشور را جمع آوری کرده و به هنگام حمله‌های جنگی از آن استفاده می‌شود.

جلالی با گرامی‌داشت هفته پدافند غیرعامل و بسیج دانش آموزی گفت: پدافند غیرعامل از منظر رهبری یک اصل همیشگی است و با تغییر ماهیت تهدیدات، افراد نباید دست از کوشش در این زمینه بردارند.

وی افزود: تهدیدات شامل سه بخش ریشه‌ها، اهداف و بهانه است. ریشه دشمنی ایران و امریکا، تفاوت در دیدگاه ایران اسلامی و سکولار امریکایی است و تا زمانی که ریشه‌های درگیری وجود دارد، بهانه های تهدیدات نیز وجود خواهد داشت.

وی درباره اهداف این تهدیدات گفت: اهداف با برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت برای تسلط به ایران است که ممکن است در چارچوب های متفاوتی نمود پیدا کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تبیین بهانه‌های دشمنی گفت: بهانه‌های تهدید با هدف نفوذ به افکار عمومی است و عاملی اصلی جنگ‌ها و درگیری‌ها در هر کشوری محسوب می‌شود، بنابراین ممکن است که این بهانه تغییر کند. همانطور که امروزه ما شاهد جنگ اقتصادی در سطح جامعه هستیم.

وی در ادامه گفت: جنگ نیابتی برای حل مشکلات منطقه‌ای، راهی دیگری است که دشمنان برای رسیدن به اهداف پیش گرفته اند که با حمایت های فنی، لجستیکی، سیاسی، نظامی و پشتیبانی صورت می‌گیرد و نمونه بارز این مسئله در جنگ عربستان علیه یمن نمود کرده است.

وی تاکید کرد: دفاع از زیرساخت ها یکی از مهمترین محور فعالیت های پدافند غیرعامل است؛ زیرا استراتژی تخریب زیرساخت ها، امروزه به اهداف دشمنان تبدیل شده است و برای دستیابی به این هدف نیازمند اطلاعاتی هستند که یک سامانه جاسوسی، تمام اطلاعات فنی کشور را جمع آوری کرده و به هنگام حمله های جنگی از آن استفاده می شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: رویکرد زیرساختی در کشور ما، یک مبانی جدید محسوب می‌شود. ما نیازمند مهندسی تهدیدسازی هستیم و باید توانایی بررسی سناریوهای خطر را به صورت کامل فرابگیریم و در نهایت بتوانیم برنامه‌ای مهندسی برای خطرهای موجود نسبت به سازه های زیرساختی را تهیه و تولید کنیم.

کد خبر : ۳۱۸۰۱۲