خبرگزاری کار ایران

خامسیان با اشاره به حضور سرافراز در مجلس:

نمایندگان مطالبات افکار عمومی را به رئیس صداوسیما گوشزد کنند

یک فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب گفت: نمایندگان در بیان انتقادهایشان به صداوسیما٬ به خاطر برخی مصلحت‌ها همچون نزدیکی به ایام انتخابات از مطالبات مردم چشم پوشی نکنند.

علیرضا خامسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ در توضیح رویکرد و نگاه صداوسیما به اصلاح‌طلبان گفت: صداوسیما از زمان مدیریت آقای لاریجانی تاکنون تعامل مثبتی با جریان اصلاح‌طلب نداشته است. در زمان ریاست آقای لاریجانی برنامه‌هایی به‌صورت هدفمند درصدد تخریب اصلاح‌طلبان بود که این برنامه‌ها اتاق فکری برای ضربه زدن به دولت آقای خاتمی محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: در زمان ریاست آقای ضرغامی که بیشتر با دولت احمدی‌نژاد هم زمان بود بصورت یکپارچه در خدمت این دولت بود و منتقدان دولت احمدی‌نژاد علیرغم اینکه به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان دولت‌های نهم و دهم از نظر مدیریت اقتصادی در بد‌ترین نوع مدیریت بعد از انقلاب محسوب می‌شد٬ند در صداوسیما حضور برجسته‌ای نداشتند.

خامسیان تصریح کرد: نوع رویکرد این رسانه در قبال اتفاق‌های مختلف کشور مانند حوادث سال ۸۸ انتقادهای بسیاری را به‌دنبال داشت که طبق آمارهای موجود٬ تهیه برنامه‌هایی با هدف تخریب اصلاح‌طلبان باعث کاهش مخاطبان صداوسیما شد.

این فعال رسانه‌ای٬ با اشاره به برنامه‌هایی از جمله رپرتاژ یکی از برنامه‌های طنز صداوسیما که برای سرلیست احتمالی اصولگرایان در انتخابات مجلس تهیه شده بود را نشانه نگاه جانبدارانه صداو سیما دانست و گفت: اصلاح‌طلبان علیرغم اینکه از تریبون صداوسیما و بسیاری دیگر از تریبون‌ها محروم هستند٬ اما پایگاه اجتماعی بسیار مستحکمی بین مردم دارند و اگر اتاق فکر جریان اقتدارگرا تصور می‌کند می‌تواند از طریق صداوسیما باعث ضربه زدن به پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان شود باید بداند محروم شدن اصلاح‌طلبان از تریبون صداوسیما به کاهش شدید مخاطبان این رسانه منجر شده است.

وی با اشاره به حضور سرافراز در مجلس، خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس به‌ویژه کمیسیون فرهنگی انتظار است بصورت جدی مطالبات افکار عمومی را به رئیس صداوسیما گوشزد کنند و به خاطر برخی مصلحت‌ها همچون نزدیکی به ایام انتخابات از مطالبات مردم چشم پوشی نکنند.

کد خبر : ۳۱۷۸۹۶