خبرگزاری کار ایران

با حضور کشورهای عضو در هفته آتی؛

نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی برگزار می‌شود

نشست شورای اجرایی مجمع مجالس آسیایی از دوشنبه هفته آینده طی دو روز کاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نخستین نشست شورای اجرایی و همچنین اولین نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی (APA) در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (11 و 12 آبان ماه) به ریاست حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، در تهران برگزار می شود.

قرار است در این نشست، پیش‌نویس دستور کار مجمع عمومی مجالس آسیایی که آذرماه سال‌جاری در پایتخت کامبوج برگزار می شود، تدوین شود.
 
همچنین قطعنامه‌های پشنهادی اعضای مجمع در نشست شورای اجرایی تصویب اولیه شده و در اجلاس آینده کامبوج به تصویب نهایی می‌رسد.

همزمان در نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی که همزمان با نشست شورای اجرایی برگزار می‌شود، قطعنامه‌های پیشنهادی اعضا در حوزه فرهنگی و اجتماعی قاره آسیا بحث و بررسی می‌شود.
 
به گزارش ایلنا، مجمع مجالس آسیایی نهادی است متشکل از ۴۱ پارلمان آسیایی که با هدف هماهنگی فعالیت های مجالس برای تقویت آزادی و برابری، عدالت و رفاه اجتماعی، امنیت و ثبات، صلح و دوستی و همگرایی در آسیا در ۲۳ آبان ۱۳۸۷ در تهران تأسیس شد.
 
وظیفه اصلی این مجمع تقویت دیپلماسی پارلمانی و اعتلای نقش مجالس در تصمیم‌سازی‌های عمده در سطح قاره آسیاست که با توجه به تعدد کشورها و تنوع فرهنگ‌ها، از اهمیت بسیاری برخوردار است تا در اموری که مبتلا به کشورهای آسیایی است، زمینه های تشکیل قوانین مشترک یا مشابه فراهم شود .

کد خبر : ۳۱۷۴۰۵