خبرگزاری کار ایران

مقیمی اعلام کرد؛

انتخابات الکترونیک در ۱۴ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه انتخابات در ۱۴ حوزه انتتخابیه در کشور الکترونیکی خواهد بود، گفت: سیاست‌های دولت در زمینه انتخابات مجلس شفاف است.

به گزارش ایلنا، محمد حسین مقیمی در نشست خبری که امروز در ساری برگزار شد گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری اسفند ۹۴ برگزار خواهد شد.

وی افزود: وزارت کشور مجری انتخابات است و تمام تلاش خود را در برگزاری یک انتخابات با شکوه و قانونمند به کار می‌برد که در همین راستا همایش توجیهی و آموزشی ستادهای انتخابات استان‌های سمنان، گلستان و مازندران در مدت دو روز در ساری برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره عزل و نصب‌های اخیر در مازندران تصریح کرد: مدیران اجرایی کشور و استانداران برای انجام هرچه بهتر فعالیت‌ها حق دارند همکارانی را انتخاب کنند و این جزو اختیارات استاندار است. تغییرات مدیریتی در مازندران در همین راستا بوده و تغییر مدیران کل در استانداری حق استاندار بوده و برای این تغییرات نیاز به چراغ سبز مقامات بالا نیست.

وی درباره نظارت بر تبلیغات زود هنگام کاندیداها گفت: هنوز کاندیداها شناخته نشده‌اند و هرگونه تبلیغات و جلسات زود هنگام به هیات‌های اجرایی گزارش می‌شود.

مقیمی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۱۴ حوزه انتخابیه اظهار کرد: برگزاری انتخابات ۲۵ فرایند دارد که ۲۳ فرایند آن الکترونیکی است اما مرحله رای‌گیری و شمارش آرا که مهمترین قسمت انتخابات است هنوز در سطح وسیع الکترونیکی نشده است.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی با اشاره به اینکه ‌مجریان انتخابات افرادی شایسته، کارآمد، آگاه به قوانین و مقررات و زبده هستند، افزود: سیاست‌های دولت در برگزاری انتخابات کاملا شفاف بوده و دولت خود را در اجرای برنامه‌ها متعهد می‌داند، دولت از انتقاد استقبال می‌کند و معتقد است نقد صحیح به اجرای درست برنامه‌ها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه نظارت بر انتخابات با شورای نگهبان است، گفت: حدود ناظران و مجریان انتخابات را قانون مشخص کرده است و مجریان انتخابات از روز ثبت‌نام کاندیداها تا پایان رای‌گیری حق موضع‌گیری ندارند.

مقیمی با بیان اینکه در تائید صلاحیت‌ها تلاش داریم حق کسی ضایع نشود، افزود: بستر برای فعالیت احزاب آماده است و باید از احزاب حمایت شوند.

معاون وزیر کشور در امور سیاسی با تاکید بر اینکه خرید و فروش رای خلاف است و باید با اقدامات فرهنگی زشتی این موضوع در جامعه نهادینه شود، گفت: رسانه‌ها، صداوسیما، مجموعه‌های فرهنگی، چهره‌های اثرگذار و اطلاع‌رسانی به هنگام و قانون‌مداری نقش مهمی در حضور پر شکوه مردم انتخابات دارند.

وی یادآور شد: در انتخابات این دوره از کارت ملی و شناسنامه استفاده می‌شود و به ثبت احوال نیز تاکید شده است در صدور کارت ملی تسریع کند.

معاون و قائم مقام وزیر کشور درامور سیاسی و رئیس ستاد اتخابات کشور با اعلام اینکه انتخابات در 14 حوزه انتتخابیه در کشور الکترونیکی خواهد بود، گفت: سیاست‌های دولت در زمینه انتخابات مجلس شفاف است.

کد خبر : ۳۱۷۳۳۱