خبرگزاری کار ایران

عارف:

با بخشنامه و دستور نمی‌توان نرخ مشارکت زنان را افزایش داد

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی بر صدور انقلاب تاکید داشتند و مطمئنا با استفاده از دیپلماسی ورزشی می‌توان در صدور انقلاب تاثیرگذار بود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار با اعضای تیم ملی فوتسال بانوان در آکادمی فوتبال ایران اظهار کرد: 50 درصد از ورودی‌های مراکز آموزش عالی کشورمان و خروجی آن متعلق به بانوان با انگیزه کشورمان است و ما جزء کشورهای پیشتاز از حیث شاخص ورودی دختران به دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: نرخ زنان تحصیل کرده رشد یافته اما مشارکت این قشر در جامعه تناسبی با این رشد ندارد. باید از سرمایه عظیم بانوان دربرنامه‌های تعالی کشور استفاده شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با بخشنامه و دستور نمی‌توان نرخ مشارکت زنان را افزایش داد خاطرنشان کرد: بانوان باید خود را در بخش‌های مختلف مدیریتی عرضه کنند و نباید در برابر برخی تنگ نظری‌ها عقب نشینی کنند. برخی محدودیت‌ها نباید مانعی برای نقش آفرینی در صحنه‌های فرهنگی و سیاسی برای زنان شود.

عارف با تاکید بر اینکه افزایش نرخ مشارکت زنان باید در دستور کار همه بخش‌ها قرار بگیرد، تصریح کرد: اعضای تیم ملی فوتسال بانوان نشان دادند با رعایت مسائل ارزشی می‌توان برای کشور افتخار آفرین بود و مطمئنا پیروزی‌های کسب شده می‌تواند زمینه ساز پیروزی‌های دیگر در رشته‌های مختلف ورزشی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اسلام هیچ مانعی برای ورود زنان به عرصه ورزش نیست و پیروزی‌های کسب شده توسط بانوان مسلمان ایرانی در عرصه‌های بین المللی نشان داد که می‌توان با حفظ ارزش های اسلامی برای کشور افتخار آفرین بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه سند جامع ورزش که در سال 83 تدوین شد مورد توجه قرار نگرفت بر ضرورت پهلوان پروری به جای قهرمان پروری تاکید کرد.

عارف با بیان اینکه ورزشکاران باید الگوی اخلاق در جامعه باشند، گفت: باید در برنامه ششم توسعه توجه جدی به مقوله ورزش شود و مطئنا سرمایه‌گذاری در ورزش جلوی بسیاری از ناهنجاری ها را می‌گیرد.

در پایان این مراسم جوایزی به رسم یادبود از سوی رئیس بنیاد امید ایرانیان به اعضای تیم ملی فوتسال بانوان اهدا شد و بازیکنان تیم ملی نیز با امضاء پیراهن تیم ملی آن را به عارف هدیه کردند.

پیش از سخنان عارف علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال و الهه عرب عامری نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال با قدردانی از حضور عارف در آکادمی فوتبال ایران گزارشی از فعالیت‌های تیم ملی فوتسال بانوان ارائه کردند.

کد خبر : ۳۱۷۱۷۸