خبرگزاری کار ایران

جلالی در همایش ملی پدافند غیرعامل:

تهدیدهای نظامی علیه ما همچنان وجود دارد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید توجه داشت همچنان پس از توافق هم، تحریم و جنگ اقتصادی را خواهیم داشت و آمریکایی ها به دنبال ایجاد چالش در حوزه اقتصاد هستند.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در چهارمین همایش ملی پدافند غیرعامل افزود: تحولات و تغییرات فنآوری‌ها یکی از تهدیدات و فرصتهای پیش روی ماست و پایش دائمی تهدیدات در این موضوع جدی به نظر می رسد.

وی گفت: در بحث برجام اگرچه در مجاری قانونی کشور بررسی شده است اما باید اجرای آن را کنترل کرد و ممکن است پس از برجام، تغییرات در حوزه تهدیدات بسیار اساسی باشد.

سردار جلالی افزود: اینکه توافق هسته ای، تهدیدات نظامی ما را کاهش یا افزایش می دهد باید بررسی شود  برای مثال وقتی که می پذیریم که تنها مرکز هسته ای ما نطنز باشد ممکن است تهدیدات در آن حوزه افزایش یابد.

وی گفت: مقام معظم رهبری تهدیدات نظامی و سایر تهدیدات را هوشمندانه مدیریت می کنند و نقش ایشان در ابعاد جدید تهدیدات که همان استحاله و نفوذ است بسیار بی بدیل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: تهدیدات نظامی علیه ما همچنان وجود دارد و ممکن است برخی رهبران کشورهای همسایه و غیرهمسایه در محاسبات خود درباره توان و قدرت نظامی ما دچار اشتباه محاسباتی شوند.

وی گفت: در همین زمینه ادراک دشمن از قدرت نظامی ما بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

سردار جلالی افزود: در حوزه اقتصادی هم همه خوشبینان و منتقدان توافق هسته ای معتقدند که برجام، معجزه اقتصادی نمی کند.

وی گفت: دشمن در راهبردهای جدید خود به عرصه اقتصاد ورود پیدا کرده است و مطمئناً ما تحریم و جنگ اقتصادی را خواهیم داشت و آمریکاییها با ایجاد چالش در حوزه اقتصاد و نارضایتی میان مردم می خواهند طوری وانمود کنند که حل مسئله هسته ای منوط به حل مسائل اقتصادی است.

سردار جلالی در همین خصوص توجه به اقتصاد مقاومتی را بهترین راه مقابله با نفوذ اقتصادی دشمن خواند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امریکایی‌ها در قالب فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، دانشگاهی و رفت و آمدهای اقتصادی در پی نفوذ هستند.

جلالی افزود: یکی از مؤلفه های ما به عنوان قدرت ملی، قدرت نرم است که کانون این قدرت شخص رهبری و جایگاه ولایت فقیه محسوب می شود.

وی گفت: امریکایی‌ها به علل مختلف به این نتیجه رسیده اند که گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران مؤثر نیست و امریکایی‌ها هنوز نمی دانند که ما در مقابل تهدیداتشان چه نوع پاسخی خواهیم داشت.

سردار جلالی افزود: آنها به همین سبب در پی استحاله در حوزه درون هستند و می دانند که هر نوع اقدام نظامی علیه ما موجب ایجاد وحدت بیشتر در کشور می شود.

وی گفت: برخی معتقدند که امریکایی‌ها با این دستگاه‌های اطلاعاتی و ابزارها، چرا در خصوص جمهوری اسلامی ایران مشکل اطلاعاتی دارند؟ اصلی ترین علت این است که آنها در کشور ما حضور ندارند و به همین سبب است که مقام معظم رهبری اصرار دارند که پای امریکایی‌ها نباید به هیچ وجه در کشور باز شود.

سردار جلالی افزود: امریکایی‌ها در آسیب شناسی اطلاعاتی خود می گویند که منابع اطلاعاتیشان را از منافقان و یا صهیونیست‌ها دریافت می کنند و می گویند که هر دو گروه انگیزه های خود را در ارائه اطلاعات خود دخیل می‌کنند و بیشتر به دنبال درگیری با ایران هستند.

وی گفت: امریکایی‌ها در اسنادشان می گویند که ما خیلی از نقاط ضعف جمهوری اسلامی ایران را نمی دانیم و شاید از قدرت پاسخ جمهوری اسلامی ایران غافلگیر شویم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: برخی دوستان سیاسی ما هم اطلاعاتی از توانمندی نظامی ما ندارند که این موضوع هم خسارت بار است.

وی یکی از علل اصلی قدرت بازدارندگی کشور را توان دفاعی کشور خواند و گفت: تجربه حضور امریکایی‌ها در فتنه 88 و استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای آنها بسیار ارزشمند بود و به همین جهت مسئله نفوذ و تهاجم فرهنگی از رویکردهای جدی و دائمی امریکایی‌هاست.

سردار جلالی افزود: در حوزه مربوط به سایبری هم با تغییرات جدی مواجهیم به نحوی که ظرفیت‌های شبکه های اجتماعی از اینترنت به موبایل منتقل شده است لذا توسعه شبکه موبایلی هوشمند بر مبنای توسعه شبکه اجتماعی، نوعی ابزار سایبری است که می تواند بر انتخابات و مدیریت افکار عمومی تأثیر بگذارد.

وی گفت: ما نیازمند رویکرد جدی در فضای سایبری برای مقابله با این پدیده ها هستیم.

سردار جلالی افزود: تلاش ما در حوزه دفاعی این است که اقتدارمان در رفع مناقشات بین المللی را نشان دهیم و تلاش می کنیم منطقه ما، امن، پایدار و بدون دخالت خارجی‌ها باشد.

وی گفت: در همین خصوص نشان دادن اقتدار نیروهای نظامی به نشان دادن بخشی از قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران کمک می کند.

کد خبر : ۳۱۷۱۰۹