خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی تشریح کرد؛

برخورد با کسانی که قصد خارج کردن انتخابات از مسیر خود را دارند

فرمانده نیروی انتظامی امنیت درباره نظارت پلیس فتا بر کانال‌های غیراخلاقی در شبکه‌هایی نظیر تلگرام، گفت: هر موضوعی را که قانون برای ما تعریف کند، به آن ورود کرده و مطابق قانون عمل می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، سردار حسین اشتری ظهر امروز در حاشیه همایش روسای پلیس فتای استان‌های سراسر کشور و با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در نشست امروز که با حضور روسای پلیس فتای سراسر کشور و مدیران پلیس فتای ناجا برگزار شد، آخرین تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها در حوزه فضای مجازی و حیطه فعالیت پلیس ابلاغ شد.

وی گفت: پلیس فتا موقعیت خوبی در منطقه دارد، حتی بسیاری از کشورها درخواست همکاری با پلیس فتای ایران را دارند.

فرمانده ناجا همچنین با اشاره به اشراف پلیس به فضای مجازی افزود: در این جلسه بر اشراف پلیس در فضای مجازی تاکید شد، البته این اشراف از گذشته وجود داشت، اما بر افزایش آن تاکید شد. پلیس باید در تمام حوزه‌ها اعم از فضای سایبر، حوزه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... اشرافیت داشته باشد.

اشتری درباره اقدامات پلیس در ایام انتخابات و به طور ویژه‌ اقدامات انتخاباتی در فضای مجازی، تصریح کرد: ما فضای مجازی را فرصت می‌دانیم اما این فضا می‌تواند تهدیداتی هم داشته باشد.

وی تاکید کرد: انتخابات همانطور که همه می‌دانند نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی است و نیروی انتظامی چه در پلیس فتا و چه در سایر بخش‌ها اگر لازم باشد با کسانی که قصد خارج کردن انتخابات از مسیر خود را دارند برخورد خواهند کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به عضویت پلیس در شورای عالی فضای مجازی و همچنین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، اظهار کرد: در شورای عالی فضای مجازی تصمیمات و سیاست‌های کلی براساس تدابیر مقام معظم رهبری مطرح ابلاغ می‌شود. در این زمینه مطابق با دستورات قضایی و قوانین با متخلفان و محتوای مجرمانه نیز برخورد خواهد شد.

اشتری در پاسخ به اینکه آیا پلیس فتا کانال‌های غیراخلاقی در شبکه‌هایی نظیر تلگرام را رصد می‌کند یا خیر، گفت: هر موضوعی را که قانون برای ما تعریف کند، به آن ورود کرده و مطابق قانون عمل می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر شایعه‌ای مبنی بر تیراندازی به سمت عزاداران حسینی در منطقه خاوران تصریح کرد: چنین چیزی وجود ندارد اما در برخی از نقاط افرادی که ایجاد مزاحمت کرده شناسایی و دستگیر شده‌اند.

فرمانده ناجا با اشاره به حادثه بهبهان و تاکید بر اینکه در این حادثه نیز بلافاصله اقدامات لازم انجام شده و مظنونان دستگیر شدندة درباره حادثه تیراندازی در خوزستان نیز اظهار کرد: در این رابطه پنج مظنون اصلی دستگیر شده و تحقیقات از آنان ادامه دارد اما بالاترین احتمال درباره انگیزه اصلی موارد قومی و قبیله‌ای است.

اشتری با بیان اینکه آیا بخش‌نامه‌ای برای تعیین نحوه فعالیت پرسنل پلیس در فضاهای مجازی صادر شده یا خیر گفت: در این زمینه دستورالعملی داشتیم که نحوه فعالیت را مشخص کرده و براساس آن به همکاران ما گفته شده تا چه حد می‌توانند به این فضاها ورود کنند.

کد خبر : ۳۱۶۵۶۶