خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

عده‌ای منبرهای مجلس امام حسین را محفل هجمه به دولت ﮐﺮده‌اﻧﺪ

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: مقام معظم رهبری در نامه اخیر خود ضمن اشاره به ضعف‌های ساختاری برجام، از دولت، تیم مذاکره کننده و همچنین رئیس مجلس و اعضای کمیسیون ویِژه تقدیر و تشکر کردند و به نوعی پایان فرآیند قانونی بررسی برجام را اعلام کردند، بنابراین سوءاستفاده برخی تریبون داران از مجلس عزای امام حسین(ع) برای مخالفت با برجام سوال برانگیز است.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شعارها و توهین‌هایی که مخالفان برجام در مراسم عزاداری محرم امسال علیه دولت ، تیم مذاکره کننده و حتی رئیس مجلس مطرح کردند، اظهار داشت: برجام یک پرونده ملی است و کسانی که با این پرونده برخورد جناحی و حزبی می کنند و از هر مراسمی برای ابراز مخالفت خود بهره می‌گیرند، نمی توانند خود را دلسوز نظام و خواهان منافع و مصالح ملی بنامند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین به فرآیند 90 روزه بررسی و تصویب برجام در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در رابطه با سند برجام، دو مسئله مهم جلوگیری از نفوذ دشمن و تامین منافع و مصالح ملی در اولویت قرار داشت که هر دو مورد از سوی مقام معظم رهبری در طرح اجرای برجام لحاظ شد و در نهایت هم تایید مشروط ایشان مورد تاکید قرار گرفت.

رئوفیان تصریح کرد: پس از نامه مقام معظم رهبری که به نوعی فصل الخطاب و تایید مشروط برجام بود، مخالف خوانی‌های اشخاص مختلف با بهانه‌های واهی، دیگر محلی از اعراب ندارد و گویای این نکته است که مخالفان برجام، اغراض جناحی را بر منافع ومصالح ملی مقدم داشته‌اند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه ادامه مخالفت‌ها با برجام زمینه آسیب پذیری را در اجرای این سند فراهم می آورد، گفت: مقام معظم رهبری در نامه اخیر خود ضمن اشاره به ضعف‌های ساختاری برجام، از دولت ، تیم مذاکره کننده و همچنین رئیس مجلس و اعضای کمیسیون ویِژه تقدیر و تشکر کردند و به نوعی پایان فرآیند قانونی بررسی برجام را اعلام کردند، بنابراین سوءاستفاده برخی تریبون داران از مجلس عزای امام حسین(ع) برای مخالفت با برجام سوال برانگیز است.

رئوفیان با انتقاد از برخی تریبون داران که مجلس امام حسین(ع) را به محفل و محملی برای تضعیف دولت و تیم مذاکره کننده تبدیل کردند، گفت: مداحان و منبری‌هایی که در ایام عزاداری محرم،برجام را دستمایه ای برای هجمه پراکنی و توهین به دولت قرار دادند، بهتر بود تا از این فرصت برای تبیین دیدگاه ها و مواضع رهبری در رابطه با ضرورت پیشگیری از بروز آسیب‌های جدی در مسیر اجرای برجام، استفاده می کردند.

وی تصریح کرد: نامه رهبری به رئیس جمهور در خصوص الزامات 9 گانه اجرای برجام، پیام وحدت را برای آحاد مسئولان اعم از مخالفان و موافقان سند مزبور به همراه داشت و طبیعتا کسانی که در رابطه با برجام درصدد وحدت شکنی باشند، به نوعی پیام  بی‌اهمیتی و بی‌اعتمادی به نامه رهبری را منعکس می کنند.

عضو شورای عالی جبهه ایستادگی در پایان با تاکید براینکه نباید در مراسم مذهبی اقدام به تضعیف و تخطئه دولت کرد؛ گفت: بدون تردید مردم با چشمان باز رفتار دولت در اجرای برجام را رصد می کنند و نامه اخیر رهبری  نیز ترجمان خطوط قرمزی است که باید جدی گرفته شود و این امر همراهی سه قوه و نهادهای فراقوه‌ای را می‌طلبد.

کد خبر : ۳۱۶۲۸۲