خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

نامه رهبر انقلاب درباره برجام یک منشور و فرمان است

دادستان کل کشور نامه مقام معظم رهبری درباره برجام را یک منشور و فرمان توصیف کرد که باید اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه بود٬ با اشاره به تاییر برجام توسط رهبر معظم انقلاب٬ خاطرنشان کرد: نامه رهبر انقلاب در مورد برجام که در ۹ بند منتشر شد٬ علاوه براینکه یک فرمان و منشور برای کشور است٬ یک معروف محسوب می‌شود که عدم توجه به آن به ضعف در برجام خواهد انجامید.

رییسی در مورد قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر که در مجلس تصویب شده٬ یادآور شد: مجریان اصلی قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر مردم هستند که ان‌شاء‌الله به خوبی عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: ما از آمرین به معروف و ناهیان از منکر به عنوان مسئولان اجرایی و قوه قضاییه حمایت می‌کنیم؛ چراکه آن‌ها خلیفه خدا و رسول هستند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: حتی اگر حکومت‌های مختلف در کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها رخ داده عوض شود، هیچ تغییری در فهم و تحول مردم نمی‌افتد؛ چراکه نشات گرفته از تولی و تبری است که ما باید همواره این دو نکته را آویزه گوش خود کنیم که چنین انسانی هیچ وقت نفرت خود از دشمنان را فراموش نمی‌کند.

رئیسی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مراسم عزاداری عاشورا و شهادت امام حسین (ع) گفت: پرچمی که امروز به نام احیای دین و عاشورا برپا شده پایین کشیدنی نیست. در حال حاضر می‌بینیم آل خلیفه در بحرین برگزاری هر مراسمی برای واقعه عاشورا ممنوع اعلام کرده است؛ چراکه عاشورا را مخالف سلطه خود می‌دانند. در کشور ما نیز در زمان پهلوی اول همینطور بود.

کد خبر : ۳۱۵۸۴۷