خبرگزاری کار ایران

مجلس در جریان برجام جزییات برجام است؛

پاسخ نمایندگی ایران در سازمان ملل به مقاله نیویورک تایمز

نمایندگی ایران درسازمان ملل مقاله منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز که در آن ادعا شده بود اکثر نمایندگان مجلس ایران از مفاد برجام و جزئیات مربوط به توافق ایران و ۱+۵ در بی‌خبری بسر می‌برند را بی‌اساس خواند.

به گزارش ایلنا، در پاسخ ارسالی از سوی حمید بابائی کار‌شناس مطبوعاتی نمایندگی کشورمان که در شماره امروز این جریده منتشر شد، آمده است: بر خلاف ادعای نویسندگان مقاله، نمایندگان مجلس ایران متن ۱۵۰ صفحه‌ای برجام را مطالعه کرده و اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان نیز هر زمان که لازم بوده است توضیحات کامل در خصوص جزئیات موضوع را به نمایندگان مجلس ایران ارائه کرده‌اند. علاوه بر این در طول بررسی برجام نه تنها گزارش‌ها، مقاله‌ها و تحلیل‌های متعددی در رسانه‌های گروهی ایران منتشر شد٬ بلکه در محافل علمی، دانشگاهی، رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی کشور نیز گفتمان و مباحثات داغی در این‌باره وجود داشته است. از سوی دیگر عموم مردم ایران علاقمند به موضوع بوده و آن را دنبال کرده‌اند.

در ادامه پاسخ منتشره آمده است: کافی است گفته شود که در جمهوری اسلامی ایران مذاکرات هسته‌ای همواره مساله‌ایی ملی بوده و رسیدگی به این موضوع فارغ از رویکرد حزبی دنبال شده و از سویی این پرونده گروگان زیاده‌خواهی‌های طرف ثالثی نیز نبوده است. در نتیجه، هفته گذشته برجام با ۱۶۱ رای موافق در برابر ۵۹ رای مخالف در مجلس ایران به تصویب رسید و اکنون زمینه اجرای کامل آن فراهم گردیده است.

کد خبر : ۳۱۵۸۲۹