خبرگزاری کار ایران

اکرمی در گفت‌وگو با ایلنا:

حق نداریم در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها به کسی تهمت بزنیم

یک نماینده پیشین مجلس عنوان کرد: وقتی توانستیم با بیگانه پای میز مذاکره بنشینیم، باید بتوانیم با اطرافیان خودمان هم با احترام صحبت کنیم.

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نحوه مداحی و سخنرانی‌های شب‌های محرم عنوان کرد: قرآن و عترت دو امانت برای ماست و در هر کاری باید دید قرآن و عترت از ما چه می‌خواهد به ما گفته شده با مردم نه تنها سخن نیکو بگویید، بلکه نیکو سخن بگویید برای همین ما حق نداریم برای بیان حقایق در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها به کسی تهمت بزنیم یا نسبتی را به برخی بدهیم یا حتی نیمی از حقیقت را بگوییم.

وی افزود: این توصیه فقط به مداحان اختصاص ندارد، بلکه سخنران‌های مذهبی، تعزیه خوان‌ها و همه افرادی که در این ایام تریبونی در اختیار دارند باید به این مسئله توجه کنند.

اکرمی تاکید کرد: کسی که می‌خواهد برای امام حسین (ع) سخن بگوید، باید عاشورا‌شناس باشد و سخن امام را بگوید. امام حسین (ع) از ما عزت و فاصله گرفتن از ذلت و احترام به یکدیگر می‌خواهد.

این نماینده پیشین مجلس گفت: ما طبق آیات و روایات باید امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بدانیم و اگر دیدیم سخنران یا مداحی حرف خلافی می‌زند به او تذکر بدهیم و بگوییم حرف‌ها او نادرست است و منطقی ندارد. به نظر من ابتدا باید توده مردم و کسانی که پای مداحی و سخنرانی‌ها می‌نشینند در صورت بیان مطالب غیر مرتبط جناحی در مراسم‌های مذهبی واکنش نشان بدهند و اگر این مسئله باعث انشقاق، تقابل و چنددستگی می‌شود مردم باید آن را به مسئولان مربوطه گزارش دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد وقتی ما توانستیم با بیگانه پای میز مذاکره بنشینیم باید بتوانیم با اطرافیان خودمان هم با احترام صحبت کنیم.

کد خبر : ۳۱۵۳۹۳