خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

عقیده‌ای که مسلمانان مورد حمله قرار بگیرند را محکوم می‌کنیم

وزیر اطلاعات گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وقت مرزبندی بین شیعه و سنی نداشته و اگر چنانچه این موضوع بیان شود، کار دشمنان اسلام است.

به گزارش ایلنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در نشست هم‌اندیشی شاخصان و نخبگان قومی و مذهبی سیستان و بلوچستان که پیش از ظهر امروز در سالن دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت زاهدان برگزار شد، اختلاف‌افکنی، قومیت‌گرایی و چنددستگی‌ها را از توطئه‌های سرویس‌های جاسوسی عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن دیگر با ارتش به مقابله با مسلمانان نمی‌پردازد، بلکه از طریق این ترفند‌ها مسلمانان را به جان هم انداخته است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دشمن با شیعه و سنی دشمنی ندارد بلکه آنها با اصل اسلام مخالف هستند، افزود: در جمهوری اسلامی ایران چیزی به‌نام فارس، بلوچ، کرد و عرب وجود ندارد و همه ما برادر و ایرانی هستیم. جمهوری اسلامی ایران با هر عقیده‌ای که سبب شود مسلمانان مورد حمله قرار بگیرند، مخالف است و آن را محکوم می‌کند.

وی با اعلام اینکه آن کسی که وحدت مسلمانان را برهم زند، از هر فرقه و مذهبی که باشد، مورد مجازات اسلامی قرار می‌گیرد، ‌ خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وقت مرزبندی بین شیعه و سنی نداشته و اگر چنانچه این موضوع بیان شود، کار دشمنان اسلام است.

وزیر اطلاعات گروهک تکفیری داعش را ساخته و پرداخته سرویس‌های جاسوسی دانست و گفت: چون سوریه در خط مقابل اسرائیل ایستاده بود با راه‌اندازی این جریان قصد برهم زدن محور مقاومت در سوریه را دارند.

علوی با بیان اینکه امنیت جمهوری اسلامی ایران مردم‌محور و مردم‌مدار است، تأکید کرد: علمای شیعه و سنی با هوشیاری وحدت را حفظ کنند تا اختلافی به‌وجود نیاید و توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

وزیر اطلاعات همچنین با ابراز اینکه سواحل دریای عمان از نقاط استراتژیک منطقه است که دولت عزم خاصی برای آبادانی آن دارد، گفت: دولت مصمم است خط راه‌آهن چابهار به سرخس و توسعه بزرگراه‌ها را به‌صورت جدی در سیستان و بلوچستان به پایان رساند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم، با اشاره به قدمت سیستان و بلوچستان از لحاظ تمدن و فرهنگ گفت: مردم این استان بیشترین مشارکت را در صحنه‌های انقلاب داشته‌اند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: دولت زیرساخت‌های مهمی در این استان فراهم کرده است که باید با سرمایه‌گذاری افراد بومی به شکوفایی برسد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین طرح پتروشیمی در استان در حال اجرا است که با اتمام این طرح‌ها زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان فراهم می‌شود. همچنین انتقال آب به مزارع کشاورزی استان از طرح‌های مهمی است که دولت در حال اجرای آن ست و با بهره‌برداری از این طرح‌ها کشاورزی استان رونق پیدا می‌کند.

کد خبر : ۳۱۵۲۸۳