خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

تریبون‌های عمومی نباید در اختیار مقاصد انتخاباتی افراد خاص باشد

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به انتخابات اسفندماه تأکید کرد: امکانات و تریبون های عمومی نباید در اختیار مقاصد انتخاباتی افراد خاص باشد تا شائبه و شبهه ای برای مردم ایجاد نشود.

به گزارش ایلنا از قم، «محمدحسین مقیمی» معاون سیاسی وزیر کشور که عصر امروز برای شرکت در معارفه «احمد جمالی» به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم در جلسه شورای اداری این استان شرکت کرده بود، ضمن تبریک انتصاب معاونان سیاسی-امنیتی و همچنین معاون عمرانی استانداری قم، به دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که اسفندماه امسال برگزار می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با آمادگی کامل بتوانیم انتخاباتی باشکوه را برای کشور رقم بزنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور همکاری دستگاه‌های اجرایی استان‌ها با مسئولین برگزاری انتخابات را ضروری تلقی کرد و اظهار داشت: روسای دستگاه‌های اجرایی موظف به تأمین تجهیزات و نیروی انسانی لازم برای برگزاری انتخابات هستند.

معاون وزیر کشور برگزاری قانونمند انتخابات را دیگر وظیفه مجریان و ناظران دانست و تصریح کرد: مجریان و ناظران انتخاباتی حق فعالیت انتخاباتی له یا علیه هیچ کاندیدای خاصی را ندارند.

وی با بیان اینکه برخی مجموعه‌ها دارای امکانات دولتی و عمومی هستند، خاطرنشان کرد: امکانات و تریبون‌های عمومی نباید در اختیار هیچ فرد خاصی قرار بگیرند تا شائبه و شبهه‌ای برای مردم ایجاد نشود.

مقیمی با تاکید بر ایجاد نشاط سیاسی و اجتماعی برای حضور پررنگ مردم در انتخابات پیش رو افزود: باید با حمایت از همه تشکل‌های سیاسی دارای مجوز، زمینه آگاهی بخشی به مردم را در راستای انتخاب افراد شایسته فراهم نماییم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات فواید بسیاری برای نظام جمهوری اسلامی دارد، تصریح کرد: این حضور موجب افزایش اقتدار ملی در سطح جهانی خواهد شد.

مقیمی همچنین رای مردم را حق الناس خواند و بر ضرورت تلاش برای صیانت از آرای مردم تاکید کرد.

کد خبر : ۳۱۴۹۳۸