خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم:

شبکه یکپارچه پدافند هوایی نیمی از کشور را در رزمایش «محرم» پوشش می‌دهد

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در رزمایش محرم نیمی از کشور را به طور مستقیم و کل کشور را به طور غیر مستقیم در شبکه یک پارچه پدافند هوایی پوشش می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش مشترک «محرم»، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در رزمایش محرم نیمی از کشور را به طور مستقیم و کل کشور را به طور غیر مستقیم در شبکه یک پارچه پدافند هوایی پوشش می‌دهد.

وی در خصوص سامانه‌هایی که در این رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان داشت: در این رزمایش از سامانه‌های ارتفاع متوسط مرصاد و ارتفاع پایین و نیز موشک‌های دوش پرتاب علیه اهداف مختلف استفاده می‌شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به اینکه تست گرم سامانه‌های بدون رادار نیز در این رزمایش انجام می‌شود، افزود: همچنین در رزمایش مشترک «محرم»، پرتاب موشک زمین به هوای «شلمچه» از سامانه مرصاد به طرف پهپادهای فرضی مهاجم را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دراین رزمایش پشتیبانی لازم را از نیروهای سطحی نیز خواهیم داشت، اظهار کرد: استفاده از پدافند سامانه «فکور» جهت کنترل و فرماندهی و اجرای برنامه‌های از پیش تعیین نشده جهت ارزیابی توان نیرو‌ها در مواقع غافل گیری، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این رزمایش است

کد خبر : ۳۱۴۴۰۳