خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع خبرنگاران:

اقدامات دفاعی ایران ارتباطی با گفت‌وگوهای هسته‌ای ندارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما هیچگاه زیر بار این موضوع نرفته‌ایم که محدودیت‌های دفاعی برایمان تعیین شود چراکه اقدامات دفاعی ایران یک امر مجزا و مستقل است و ارتباطی با گفت‌وگوهای هسته‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه نشست خبری همایش بین‌المللی ابن هیثم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر آزمایش موشک عماد و ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر نقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت اظهار داشت: بر اساس آنچه که ایران در مذاکرات هسته‌ای وضع کرده است، ما هیچگاه زیر بار این موضوع نرفته‌ایم که محدودیت‌های دفاعی برایمان تعیین شود چرا که اقدامات دفاعی ایران یک امر مجزا و مستقل است و ارتباطی با گفت‌وگوهای هسته‌ای ندارد. مطلبی که آمریکایی‌ها اخیرا بیان کرده‌اند حرف تازه‌ای نیست چرا که هر زمانی که ایران به دنبال خودکفایی در امر دفاعی بوده، آمریکا و متحدان آن مخالفت کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مبنای دفاعی خود را بر اساس رضایت آمریکا بنا نکرده است، تصریح کرد: ایران برای دفاع از خودش از کسی اجازه نمی‌گیرد، نیازهای دفاعی ایران تعیین می‌کند که کشورمان چه نوع موشک و سلاحی داشته باشد تا بتواند از خود دفاع کند.

وی با بیان اینکه ۱۵ کشور مستقل در همسایگی ما هستند که توسط آمریکا تسلیح شده‌اند، افزود: در چنین شرایطی و با توجه به منطقه آشوب‌زده‌ای که ما در آن قرار داریم، ایران از دفاع از خودش غافل نخواهد شد و اینکه آن‌ها از این اقدامات راضی باشند یا نباشند برای ما مهم نیست.

ولایتی گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس نیازمندی‌های خود تعیین می‌کند که چه نوع سلاح و موشکی داشته باشد تا بتواند از خود دفاع کند.

کد خبر : ۳۱۴۰۹۷