خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

مذاکرات هسته‌ای در تاریخ اسلام و دیپلماسی بی‌نظیر بود/مصحلت نیست کشور دچار اختلاف شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۸۰۳

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای در تاریخ اسلام و تاریخ دیپلماسی بی‌نظیر بود، گفت:مردم سرمایه انقلاب هستند و کسانی که می‌خواهند مردم را از انقلاب دور کنند بزرگ‌ترین ظلم را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی که عصر امروز در مسجد امیرالمومنین مرزداران برگزار شد با اشاره به تصویب برجام در شورای نگهبان گفت: خوشبختانه برجام پس از تلاش‌های فراوان دولت و بویژه شخص رئیس جمهور و مجاهدت‌های تیم مذاکره کننده و حمایت‌های فراوان مقام معظم رهبری که پشتوانه تیم مذاکره کننده بود، سرانجام به نتیجه رسید. این مذاکرات هم در تاریخ اسلام و تاریخ دیپلماسی بی‌نظیر بود. 

وی با اشاره به مذاکره قطعنامه ۵۹۸ اظهار داشت: ما در قطعنامه ۵۹۸ یک سال مذاکره انجام دادیم و می‌دانیم چه گره‌هایی در مذاکرات وجود دارد و چقدر کار مشکلی است ما در صنعت هسته‌ای چیز مهمی را از دست ندادیم ولی در دنیا به یک عضو مهم باشگاه هسته‌ای تبدیل شده‌ایم. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قبلا فعالیت‌های هسته‌ای ما را غیرقانونی می‌دانستند. قطعات صنعت هسته‌ای را به ما نمی‌دادند و جوانان ما را در دانشگاه‌های مهم و در رشته‌هایی چون فیزیک نمی‌گذاشتند تحصیل کنند ولی تیم مذاکره کننده با خون دلهایی که خورد و حرف‌های تلخی که شنید و واقعی هم نبود و سیاسی بود که بخشی از آن‌ها را در مجلس دیدید توانست کار را به نتیجه برساند و در ‌‌نهایت برجام با نظر اکثریت مجلس و موافقت شورای نگهبان به سرعت در روزهای آخر به نتیجه رسید و این کار، کار مهمی بود. 

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با یادآوری فشار افراطیون در آمریکا تصریح کرد: البته در آمریکا هم شاهد تلاش‌های افراطی‌ها بودیم که نمی‌خواستند مذاکرات به نتیجه برساند و البته اسرائیل و نتانیاهو بیش از همه فعال بودند که متاسفانه نمونه‌ای از این مخالفت‌ها را هم در داخل مشاهده کردید. البته شاید این مخالفت‌ها با حسن نیت بوده باشد و من کسی را متهم نمی‌کنم. 

وی با بیان اینکه ما تحریم‌هایی را تحمل کرده‌ایم که ضررهایی را به کشور زده است که هنوز زود است آثار آن بیان شود، خاطر نشان کرد: تا وضع عادی نشود نمی‌توان آثار و ضربات این تحریم‌ها را دید و به مصلحت کشور هم نیست. سایه جنگ بر سر کشور افتاده شده بود ولی با شجاعت دولت و همکاری مجلس و شورای نگهبان در روزهای آخر و تدبیر مقام معظم رهبری امروز کار به جایی رسیده است که برجام فقط باید اجرا شود. البته اجرای آن شرایطی دارد که آژانس باید تایید کند که ایران اقداماتش را انجام داده است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت ایران، ملتی همیشه مظلوم بوده است یادآور شد: در دوسال اول پیروزی انقلاب، گروهک‌ها و منافقین تنش‌هایی را اجرا کردند و پس ازآن هشت سال جنگ بود و پس از جنگ هم سازندگی و عمران کشور شروع شد که متاسفانه در ده سال اخیر مردم با تحریم‌هایی روبرو شدند که جز آفریقای جنوبی هیچ کشوری آن را ندیده بود. 

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اضافه کرد: شش قطعنامه خطرناک ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل علیه ما صادر شد ولی مردم ما خم به ابرو نیاوردند چون انقلاب را از آن خودشان می‌دیدند. آن چیزی که رژیم شاهنشاهی را شکست و آمریکا را بیرون کرد، حضور مردم در صحنه‌ها بود. اگر با این همه فشار و ظلم و تحریم و جنگ جمهوری اسلامی ایران بهترین و امن‌ترین در منطقه است دلیل عمده‌اش این است که مردم هنوز به انقلاب وفادارند و آن را دوست دارند. البته کمبود‌ها و انتقاداتی هم وجود دارد ؛بیکاری جوانان، گرانی و برخی بداخلاقی‌ها ولی مردم از انقلاب ناراضی نیستند. 

وی تاکید کرد: مردم سرمایه انقلاب هستند و کسانی که می‌خواهند مردم را از انقلاب دور کنند بزرگ‌ترین ظلم را انجام می‌دهند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه صحبت‌های خود به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه اشاره کرد و ابراز داشت: مصلحت نیست تا جامعه دچار تفرقه شود. افراد باید به صورت آرام و خوب نظراتشان را بیان کنند و این مردم هستند که انتخاب می‌کنند. مردم ما، مردم فهیمی هستند و می‌فهمند و دارای وحدت هستند که این وحدت را نباید شکست و تفرقه ایجاد کرد. 

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه ما باید شجاعت بیان حقیقت را داشته باشیم و مردم هم شجاعت شنیدن آن و شجاعت انتخاب کردن را داشته باشند، یادآور شد: انتخابات را‌‌ همان گونه که مردم می‌خواهند باید برگزار کنیم. واقعا ولی‌نعمت ما مردم هستند و به قول مقام معظم رهبری رای مردم حق الناس است. 

وی با یادآوری وضعیت منطقه بیان کرد: مردم امیدوار هستند تا برجام به جایی برسد تا ما بتوانیم شغل ایجادکنیم و از خجالتشان در بیاییم. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ابتدای این نشست با اشاره به فرارسیدن ماه محرم‌ عنوان کرد: محرم نقطه مهم تاریخ ما است که اسلام و مکتب اهل‌بیت را همیشه زنده نگه می‌دارد. لقب ثارالله را که به امام حسین (ع) داده شده معنای بزرگی دارد. ثارالله یعنی آن خونی که به حساب خالص خداوند ریخته شده و با آن هدف بزرگ امام حسین (ع) و یارانشان که مبارزه با ظلم و ستم، استکبار و غصب حکومت بود. 

وی با یادآوری فاجعه منا گفت: این فاجعه یک مصیبت بزرگ برای جهان اسلام بود که فقط برای ایران اختصاص نداشت. ۵ هزار نفر از حجاج با آن وضعیت اسفناک به شهادت رسیدند هر چند که اجر آن‌ها را خدا داده است ولی این مصیبت برای ما همچنان دلخراش است و آثار و پیامدهای آن قابل بررسی است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق آشنایی خود با شهید آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی اظهار داشت: آیت‌الله بروجردی برای آنکه غرب کشور را محفوظ کند، شهید اشرفی‌اصفهانی را به کرمانشاه فرستادند و ایشان روح دین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را در منطقه غرب و بخصوص کرمانشاه احیا کرده بودند که نشان آن در جنگ دیده می‌شد. 

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: ایشان با وجود سن بالا لباس بسیجی می‌پوشیدند و به جبهه می‌آمدند و با دعای ایشان جمعیت خط‌شکن حمله می‌کرد. 

وی افزود: منافقین بعد از اینکه از اسلام فاصله گرفتند اقدامات خشونت‌آمیزی را انجام دادند. البته آن‌ها در آغاز مجاهد و مسلمان بودند ولی کم کم برخی از آن‌ها از اسلام فاصله گرفتند و سراغ مارکسیسم رفتند. بعضی‌هایشان رسما مارکسیسم شده و مابقی التقاطی باقی ماندند. امروز دنیا از داعش متنفر است. منافقین سال‌ها قبل راه داعش را رفته‌بودند. آن‌ها جوانان را طوری پرورش داده بودند که کمربندهای انفجاری به خود می‌بستند و افراد را به شهادت می‌رساندند. داعش هم امروز همین کار‌ها را می‌کند و تنفر دنیا را به اسم دین ایجاد کرده است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: منافقین در زمان جنگ و در هنگامی که جوانان ما در جبهه‌ها می‌جنگیدند در کنار صدام قرار گرفتند و به عنوان ستون پنجم وی عمل می‌کردند همفکرانشان در داخل به اسم بسیجی نفوذ می‌کردند و اطلاعات ما را به آن‌ها می‌دادند ولی امروز دریوزگی‌ آن‌ها معلوم شده است و در لیبرتی و در عراق تحت حمایت آمریکا زندگی می‌کنند و آمریکا آن‌ها را حفظ کرده تا زمانی علیه ایران از آن‌ها استفاده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز