خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دومین کنگره سرداران و ۴۵۰۰ شهید سپاه:

جوامعی می‌توانند سربلند باشند که اهل مجاهدت باشند

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۷۷۵

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از انجام آزمایش‌های موشکی توسط جمهوری اسلامی ایران حرف‌های نامربوطی زده‌اند گفت: آن‌ها نشان دادند که همچنان به دنبال ماجراجویی هستند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی صبح امروز (پنجشنبه ۲۳مهرماه) در دومین کنگره سرداران و ۴۵۰۰ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران در ابتدای انقلاب با سرعت کمی آغاز به کار کرد اما تکمیل آن در دوران جنگ بود و سپاه در این زمان توسعه یافت.

وی افزود: این تجربه جدیدی است که در کوران یک شرایط سخت نیرویی شکل بگیرد و تبدیل به یک نهاد قدرتمند شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سپاه یکی از نیروهای قدرتمند خاورمیانه است که در منطقه با مسئولیت پذیری اقدام می‌کند و مایه آرامش بخشی به مردم است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی رمز قدرتمندی هر فرد و جامعه است گفت: در وجود هر مسلمان بصیر باید رکن اساسی به نام شهادت طلبی وجود داشته باشد.

رئیسه قوه مقننه با بیان اینکه در دوران خلیفه‌گری بنی امیه و بنی عباس روحیه مجاهدت تبدیل به لشکرکشی شده بود متذکر شد: در آن دوران روحیه مجاهدت از مردم گرفته شده بود که همین موضوع سبب سقوط معنوی و مادی بنی عباس و بنی امیه شده بود.

جوامعی می‌توانند سربلند باشند که اهل مجاهدت باشند

لاریجانی با بیان اینکه بر مبنای آموزه‌های دینی ما اگر کسی لباس مجاهدت را از تن خارج کند، باید لباس خواری بپوشد گفت: جوامعی می‌توانند سربلند باشند که اهل مجاهدت باشند.

وی با بیان اینکه کشورهای زیادی هستند که از نظر دیپلماسی و امکانات مادی در سطح خوبی قرار دارند ولی مستقل نیستند، اظهار داشت: این کشور‌ها چون آماده نیستند با یک تشر و تلفن از قدرتهای جهانی نظر خود را عوض می‌کنند که علت آن زندگی مادی و دوری از روحیات مجاهدانه است.

فرهنگ حسینی وشعارهای ایشان رکن سپاه بوده است

لاریجانی با اشاره به اینکه فرهنگ حسینی و شعارهای ایشان رکن سپاه بوده است گفت: سپاه پاسداران امروز یک قدرت مهم است و باید به فرهنگ شهادت طلبی آن توجه داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رکن دیگر سپاه ولایت پذیری در زمان امام و رهبری بوده است گفت: این مولفه باعث ایجاد یک حلقه معنوی بین سپاه و رهبری در همه زمان‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای جنگ وقتی بنی صدر جانشین فرماندهی کل قوا بود به نیروهای رزمنده بسیجی و فعال سپاه اجازه نمی‌داد تا وارد جنگ شوند و به گروه‌هایی مانند گروه شهید چمران نیز سلاح نمی‌داد گفت: به این دلایل توفیقی نصیب ما نشد وچند تکی هم که در ابتدای جنگ انجام دادیم ناموفق بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنی صدر در دوران ابتدایی جنگ به جای ایجاد وحدت در داخل به دنبال تشنج سازی بود گفت: او در کشور و در شرایط بحران وحدت را از بین می‌برد وقتی بنی صدر عزل شد یک فضای مهمی در عرصه سیاسی و نظامی به وجود آمد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پس از عزل بنی صدر در زمینه نظامی در‌ها به روی نیروهای مردمی و بسیجی باز شد و همین موضوع باعث شد تا توفیقات خوبی نصیب کشور شود و در بخش سیاسی نیز نیروهای حزب اللهی بخش‌های مهمی را در اختیار گرفتند و سرنوشت جنگ را تغییر دادند شکستن حصر آبادان و فتح خرمشهر از جمله این توفیقات بود.

لاریجانی گفت: این نکات نشان می‌دهد که چگونه پس از رفتن بنی صدر فتوحات انجام شد و علت اصلی آن نیز ولایتمداری بود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور گفت: ما در بحران‌هایی که پشت سر گذاشته‌ایم همیشه نقش ولایت امر تعیین کننده بوده است مسئله هسته‌ای نیز با کمک مقام معظم رهبری فیصله یافت.

لاریجانی با بیان اینکه ۱۲ سال کشور درگیر مسئله هسته‌ای بود و فراز و نشیب‌های فراوانی را در دولت‌های مختلف پشت سر گذاشت گفت: رهبر معظم انقلاب کسی بود که در شکل گیری دانش هسته‌ای نقش موثری داشتند و ایشان در مقابل فشار‌ها ایستادگی کردند.

وی افزود: بعد از آنکه مقدماتی در عرصه صنعت هسته‌ای کشور به دست آمد فشارهای زیادی را بر کشور وارد کردند تا تعلیق انجام شود که اقدام خوبی نبود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور گفت: در خاتمه کار بازهم نقش رهبری در رأس تحریم‌ها و حفظ دانش هسته‌ای بسیار موثر بود.

وی افزود: زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم تهدیدهای متفاوتی انجام می‌شد یک روز از طریق یکی از کانال‌ها پیام آمد که ۴۰۰ نقطه کشور شما را بمباران می‌کنیم اما عاملی که باعث ایستادگی می‌شد نقش رهبری بود. نقش رابطه ولایی داشتن و رهبری یک نقش سعادت آفرین است.

لاریجانی مولفه سوم سپاه پاسداران را وجود روحیه جوان گرایی، ریسک پذیری و دارا بودن انگیزه دانست و گفت: نیروهای جوان آرمان‌ها هستند و همین باعث شد که سپاه به دنبال اهداف عالیه باشد. ظرفیتی که اکنون در سپاه وجود دارد باید به آن توجه شود.

رئیس قوه مقننه مسائل منطقه‌ای را یکی از چالش‌های مهم دانست و گفت: ما باید آمادگی بیشتری داشته باشیم تا مسائل را رصد کنیم در حال حاضر نیز کمتر کشوری در منطقه هست که آرامش داشته باشد.

وی به وجود بحران در کشورهای فلسطین، عراق، سوریه، یمن و لیبی اشاره کرد وگفت: منطقه در حال حاضر در یک غلیان امنیتی وجود دارد که عوامل مختلفی در ایجاد این وضعیتی موثر بوده‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه نمی‌توانیم اجازه دهیم تا عده‌ای امنیت منطقه را از بین ببرند، تاکید کرد: در یک سال اخیر جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در ایجاد آرامش در منطقه داشته است تا این نیروهای تروریسم به عتبات عالیات و بغداد دست پیدا نکنند.

مسیر روشنی برای حفاظت از بنیه‌های دفاعی خود داریم

وی افزود: در دو سه روز گذشته آمریکایی‌ها در مورد آزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران حرف‌های نامربوطی زده‌اند و نشان داده‌اند که به دنبال ماجراجویی هستند ما مسیر روشنی برای حفاظت از بنیه‌های دفاعی خود داریم.

لاریجانی به تلاش مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه دفاعی کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بودجه دفاعی کشور در سال گذشته به شدت مورد حمایت مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. ایران اگر بنیه دفاعی قوی نداشته باشد در بحران‌های منطقه نمی‌تواند کار کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ماجراجویی آمریکایی‌ها ادامه دارد و ما باید آمادگی کامل داشته باشیم همه نهاد‌ها به خصوص سپاه نیز باید آمادگی مطلوب خود را حفظ کنند در این زمینه نقش تدارکات سپاه نیز بسیار مهم است.

وی به مظلومیت تدارکات سپاه اشاره کرد و گفت: این بخش از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سکوت کارهای خود را انجام می‌دادند و شیرینی و اجر اینگونه کار کردن بیشتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز