خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران:

مقابله با متهمان اقتصادی از افتخارات قوه قضاییه است

نشست معاونین دادستان تهران، دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران و روسای دادگاه‌های بخش با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی دادستان کل کشور و عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست قانون جدید آیین دادرسی کیفری که از اول تیر ماه در سراسر کشور اجرا شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

دولت آبادی در ابتدای جلسه و پیش از آغاز صحبت های دادستان کل کشور به ارائه گزارشی از حوزه عملکرد دادستانی تهران پرداخت و با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی در دادستانی تهران در رابطه با قانون جدید آیین دادرسی کیفری گفت: قبل و بعد از اجرای قانون، جلسات آموزشی متعدد و فشرده‌ای در دادستانی تهران تشکیل شد و در این زمینه کارگروه‌های تخصصی نسبت به بررسی قانون جدید آیین دادرسی کیفری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

جعفری دولت آبادی در ادامه به نقش نظارتی دادستان اشاره و اعلام کرد: سرپرستان نواحی دادسراهای تهران به منظور حضور در صحنه‌های اجتماعی گشت های شبانه را با جدیت بیشتری دنبال می کنند و گزارش گشت های و سرکشی های شبانه پس از اعلان به دادستان تهران به مراجع ذی ربط اعلام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه افزود: براساس مشاهدات صورت گرفته و گزارش های ارائه شده، نظارت‌ها بر دستگاه‌هایی که مورد بازدید قرار گرفته‌اند موثر بوده است.

جعفری دولت آبادی یکی از اقدامات دادستانی را در حوزه ندامتگاه‌های استان عنوان کرد و گفت: تمام سرپرست‌های نواحی دادستانی تهران بر اساس برنامه الزامی که به آنها اعلام شده است موظفند ماهی یک تا دو بار از ندامتگاه‌ها سرکشی کنند. این در حالی است که دادیاران ناظر زندان در ندامتگاه‌ها مستقر شده اند و در حال حاضر دادیاران دادستانی در تمام ندامتگاه های استان حضور مستمر دارند. از دیگر اقدامات صور گرفته در این زمینه می توان به تشکیل شعب ویژه محکومان زندانی در دادسراها اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران یکی دیگر از اقدامات دادیاران مستقر در زندان ها را بررسی وضعیت زندانیان بلاتکلیف دانست و گفت: اقدامات بسیار گسترده‌ای برای تعیین سرنوشت زندانیان بلاتکلیف صورت گرفته است که توانسته ایم وضع ندامتگاه‌ها را بهبود بخشیم.

جعفری دولت آبادی افزود: در سال های 88 و 89 با همکاری سایر دستگاه ها با جریان فتنه و عوامل آن مقابله شد. مقابله با جریان فتنه کار پرافتخاری بود که ما در آن سال‌ها انجام دادیم.

وی مقابله با متهمان بزرگ اقتصادی را از دیگر اقدامات دادستانی طی سال های اخیر ذکر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران تشکیل دادسراهای تخصصی را یکی از امور راهگشا عنوان کرد و گفت: سیاست تشکیل دادسراهای تخصصی که در دادستانی تهران دنبال شده سیاست موفقی بوده است.

کد خبر : ۳۱۳۴۲۱