خبرگزاری کار ایران

در مراسمی با حضور وزیر دفاع؛

خط تولید اژدر پیشرفته افتتاح شد

خط تولید اژدر پیشرفته در مراسمی با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی ارتش افتتاح شد.

به گزارش ایلنا٬ سردار حسین دهقان در مراسم افتتاح خط تولید اژدر پیشرفته گفت: یکی از اولویت‌های اصلی وزارت دفاع، تجهیز نیروهای دریایی ارتش و سپاه به تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته و قدرتمند است تا بتوانند بر اساس فرمایش‌های فرمانده معظم کل قوا به عنوان دستان بلند جمهوری اسلامی ایران ضمن دفاع از حریم دریا، هر تجاوزی را درهم بکوبند.

او افزود: با اجرای این اولویت راهبردی دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع دریایی اقدام به طراحی، ساخت و تولید انبوه اژدر والفجر کردند.

سرداردهقان با اشاره به ویژگی‌های این اژدرگفت: این اژدرهوشمند قابلیت ضد فریب، سرعت بالا و سرجنگی با قدرت انفجاری بسیار بالا را دارا و قادر است با غافلگیری ظرف چند ثانیه اهدافش و شناورهای بزرگ دریایی را منهدم کند.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به ویژگی‌های این اژدر و متمایز شدن آن با دیگر سلاح‌های در اختیار نیروی دریایی افزود: زمان کوتاه برای آماده سازی و مسلح شدن این اژدر، امکان واکنش سریع به نیروهای دریایی را می‌دهد.

سردار دهقان گفت: دنیا باید تاکنون این پیام را دریافت کرده باشد که ما با همه توان در مقابل تهدیدات قیام خواهیم کرد و هیچ قانون و قطعنامه‌ای نمی‌تواند ما را محدود کند و آنچه که برای ما اهمیت دارد اطمینان یافتن از امنیت پایدار برای کشور است.

در ادامه فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز با تشکرازوزارت دفاع برای تجهیز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آخرین سلاح و تجهیزات گفت: یکی از سلاح‌های موثر برای ارتقاء توان نیروی دریایی، زیر دریایی‌ها هستند و اژدر‌ها یکی از سلاح‌های موثر این زیردریایی‌ها است.

سیاری گفت: این اژدر با استفاده از رادار، سونار و پری اسکوپ امکان ردیابی اهداف را دارد همچنین این اژدرهوشمند با اطلاعاتی که از این امکانات دریافت می‌کند می‌تواند هدف را مورد اصابت قرار دهد.

کد خبر : ۳۱۲۹۹۸