خبرگزاری کار ایران

یان الیاسون درجمع خبرنگاران:

حامل حمایت سازمان ملل از مذاکرات هسته‌ای بودم

قائم‌مقام دبیر کل سازمان ملل گفت: پیامی که بیانگر احساسات سازمان ملل بود را به آقای ولایتی رساندم و در خصوص مذاکرات هسته‌ای حمایت سازمان ملل را اعلام کردم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یان الیاسون قائم‌مقام دبیر کل سازمان ملل در جمع خبرنگاران پس از دیدار با علی‌اکبر ولایتی اعلام کرد: دیدار بسیار خوب و سازنده‌ای با دوست و همکار قدیمی جناب آقای ولایتی داشتم و در این دیدار در مورد راهکارهای منطقه‌ای برای برقراری صلح رایزنی و گفت‌وگوهایی داشتیم.

وی افزود: در گفت‌وگو‌ها به دنبال حل مسائل یمن و سوریه از طریق گفت‌وگوهای سیاسی اشاره کردیم و تمرکز خود را برای به‌وجود آمدن امنیت پایدار در منطقه و در تمامی کشور‌ها گذاشتیم و حتی درباره ایجاد صلح پایدار در تمامی کشورهای منطقه و جهان صحبت کردیم.

الیاسون با اشاره به هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد عنوان کرد: در دیدار با آقای ولایتی پیامی که بیانگر احساسات سازمان ملل بود را به ایشان رساندم و در خصوص مذاکرات هسته‌ای حمایت سازمان ملل را به عرض ایشان رساندم تا بتوان با گفت‌وگوهای سازنده‌ای که میان ایران و کشورهای مرتبط با این پرونده صورت می‌گیرد٬ بتوانیم باب گفت‌وگوهای سازنده را بیش از پیش باز کنیم و بابت همکاری‌های که با سازمان ملل داشتم تشکر می‌کنم.

کد خبر : ۳۱۲۹۸۶