خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رییسه مجلس به ایلنا خبر داد:

احتمال طرح ۲۰۰ پیشنهاد در بررسی برجام/ امکان ادامه بررسی جزییات در چهارشنبه

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اتمام کار تصویب طرح به طرح پیشنهادها از سوی نمایندگان بستگی دارد و درصورتی که کار بررسی به درازا بکشد، ممکن است ادامه بررسی به جلسه روز چهارشنبه موکول شود.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به بررسی جزئیات طرح اجرای برجام، اظهار داشت‌: بنابر آیین‌نامه ابتدا پیشنهادهای نمایندگان درخصوص اصلاح یا حذف کل طرح مطرح می‌شود و در ادامه پیشنهادهای دیگر درخصوص اصلاح یا حذف جزئیات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وجود ۲۰۰ پیشنهاد در بررسی این طرح صحت دارد، یادآور شد: حدود ۲۰۰ پیشنهاد از سوی نمایندگان مطرح شده٬ اما طبیعتاً تمامی این پیشنهاد‌ها در جریان بررسی از سوی نمایندگان پیشنهاد دهنده مورد تقاضا برای رسیدگی قرار نخواهند گرفت. در واقع بسیاری از این پیشنهاد‌ها در نشست علنی ازسوی نمایندگان مطرح نمی‌شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: بنابر روال کار تصویب طرح در مجلس، تنها پیشنهادهایی مورد بررسی قرار می‌گیرد که مغایر مصوبات نباشد و با دیگر پیشنهادهای مطروحه در تعارض نباشند.

فرهنگی در پاسخ به این سوال که آیا تمام جزئیات طرح اجرای برجام در نشست فردا به تصویب خواهد رسید، تصریح کرد: اتمام کار تصویب طرح به طرح پیشنهاد‌ها از سوی نمایندگان بستگی دارد و درصورتی که کار بررسی به درازا بکشد، ممکن است ادامه بررسی به جلسه روز چهارشنبه موکول شود.

کد خبر : ۳۱۲۷۹۸