خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور باشقیرستان:

مشتاق گسترش روابط با ایران هستیم

رییس جمهوری باشقیرستان در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با ابراز علاقه‌مندی برای گسترش فراگیر روابط دوجانبه، اعلام کرد: اوفا با هدف گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها، برنامه سفر هیات سیاسی و اقتصادی را به ایران تدارک دیده است.

به گزارش ایرنا، «رستم حمیدوف» در مذاکره با مهدی سنایی که امروز در اوفا پایتخت این جمهوری انجام گرفت، گفت: توسعه همکارهای دو جانبه برای ما بسیار مهم است و شرکت رئیس جمهوری ایران در اجلاس سران بریکس و شانگهای که در اوفا برگزار شد، برای رسیدن به این هدف بسیار ارزشمند بود.

حمیدوف افزود: ایران و جمهوری باشقیرستان زمینه‌های مشترک بسیاری برای همکاری‌های تجاری دارند و فرصت‌های خوبی برای تعامل در عرصه نفت، پتروشیمی و ماشین سازی وحود دارد و در صددیم برای عملیاتی شدن اهداف، هیات سیاسی اقتصادی را به سرپرستی «شارونف» معاون نخست وزیر را به تهران اعزام کنیم.

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه‌ای سفارت ایران در روسیه، سنایی نیز در دیدار با رییس جمهوری باشقیرستان که در منطقه ولگای روسیه قرار دارد، اظهار کرد: باشقیرستان تمامی مولفه‌های لازم را برای همکاری با ایران از جمله، تمدن، فرهنگ، دین مشترک، آموزش، دانشگاه و صنعت دارد.

وی افزود: توانمندی‌های باشقیرستان قابل توجه است و امکان همکاری‌های زیادی وجود دارد که با توجه به اجرایی شدن برخی شدن توافقات قبلی، سفر هیات نفتی به ایران فرصتی دیگری برای افزایش روابط است.

سنایی افزود: روسای جمهور دو کشور در حاشیه سازمان ملل توافق نمودند که بزودی تمامی مشکلات روابط دو جانبه برطرف دو جانبه شود و هیات بزرگی از وزارت انرژی روسیه به ایران عزیمت کرده و تحولی بزرگ در روابط آغاز شده است.

سفیر ایران ادامه داد: امیدواریم گفت‌و‌گو‌ها با شرکت «باش نفت» هم نتایج خوبی داشته باشد و بتوانیم با باشقیرستان هم به توافقی برسیم.

کد خبر : ۳۱۱۶۶۳