خبرگزاری کار ایران

عبداللهیان در دیدار مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه اوگاندا :

بحران‌های منطقه‌ای نیاز به راه‌حل‌های سیاسی دارد

مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه اوگاندا که به منظور شرکت در دومین نشست کمیته سیاسی بین دو کشور در راس هیاتی از جمهوری اسلامی ایران دیدن می‌کند بعد از ظهر امروز با معاون عربی و آفریقا ملاقات و در خصوص توسعه مناسبات بین دو کشور در زمینه‌های مختلف رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روابط بسیار خوب سیاسی بین دو کشور گفت: حجم روابط اقتصادی و تجاری متناسب با ظرفیت‌های دو کشور نیست و لازم است راهکارهای اجرایی پروژه های مختلف در کمیته سیاسی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون ظریف در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدهای افراط گرایی و تروریسم برای جهان بویژه خاورمیانه و آفریقا اشاره کرد و گفت: برای حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای بیش از مسایل نظامی بایستی بر روی راه حل های سیاسی تاکید شود.

وی در این ملاقات خواستار همکاری بین دو کشور در زمینه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم شد.

مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه اوگاندا نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت قربانی شدن صدها نفر از مردم کشورمان در فاجعه منا بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده تاکید نمود.

وی در ادامه از روند رو به رشد روابط بین دو کشور در سطوح دوجانبه و بین المللی بویژه در دوره پسا تحریم ابراز خرسندی کرد و از اتمام پروژه درمانگاه ایران در کامپالا به عنوان نقطه عطفی در روابط بین دو کشور یاد نمود.

خانم روزت با اشاره به مشکلات ناشی از افراط گرایی و تروریسم در آفریقا بویژه در سومالی و نیجریه ، از همکاری برای مقابله با این پدیده های شوم استقبال کرد.

کد خبر : ۳۱۱۲۲۵