خبرگزاری کار ایران

حسین‌ِزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح آخوندی ناشی از دغدغه‌های منطقه‌ای و غیرفنی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باتوجه به شرایط موجود کشور و به‌ویژه فصل کاری کنونی، گمان نمی‌کنم که مجلس از این استیضاح حمایت کند و به احتمال قریب به یقیین دکترآخوندی بار دیگر از مجلس رای اعتماد خواهدگرفت.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد از استیضاح وزیر راه و شهرسازی که با امضای ۱۳ نماینده در دستور کار مجلس قرار گرفت، اظهار داشت: فارغ از این‌که به نظرم در شرایط فعلی استیضاح وزیر راه و شهرسازی را درست نمی‌دانم، فکر می‌کنم آنالیزهایی که در مورد عملکرد وزیر انجام گرفته، در حوزه عملکرد و اختیارات وزیر نبوده‌است.

وی افزود: هنگامی که به بررسی دلایل این استیضاح می‌پردازیم، از آنجا که ایرادات ارتباطی به حوزه اختیارات وزیر ندارد، به نظر می‌رسد که مسائل حاشیه‌ای و دغدغه‌های منطقه‌ای و ناحیه‌ای پیرامون این استیضاح وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به حمایت اندک نمایندگان از استیضاح وزیر راه و ایرادات فنی فراوانی که به آن وارد می‌شود، ‌ این استیضاح تا چه میزان امکان موفقیت دارد، اعلام کرد: با توجه به شرایط موجود کشور و به‌ویژه فصل کاری کنونی، گمان نمی‌کنم که مجلس از این استیضاح حمایت کند و به احتمال قریب به یقیین دکترآخوندی بار دیگر از مجلس رای اعتماد خواهدگرفت.

وی افزود: ‌ نمایندگان باید از وزرا کارنامه بخواهند و تنها وزیری می‌تواند کارنامه موفقی داشته‌ باشد که ابزار، نیرو‌ها و تیم کاری‌اش را بر اساس اهدافی که طراحی کرده، انتخاب کند و اگر بخواهد بر اساس نظرات نمایندگان تیم کاری و ساختار سازمانی‌اش را تعیین کند، قاعدتاً به اهداف موردنظرش دست نخواهد یافت.

نماینده مردم اشنویه و نقده ضمن حمایت از عملکرد وزیر راه و شهرسازی، یادآور شد: قاطعانه می‌گویم، وزارتخانه راه و شهرسازی، ‌ کمترین تغییر و تحول ستادی را در میان تمام وزارتخانه‌های دولت داشته و اگر تمام مدیران‌کل استانی را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که به‌جز چند مدیرکل، تمامی مدیران دولت قبلی حفظ شده‌اند و این درحالی است که معدودی هم که تغییر کرده‌اند، جابه‌جا شده‌اند که این نشان از اعتماد وزیر به نیرو‌ها بوده‌است.

حسین‌زاده در پایان تصریح کرد: ‌وزیر راه و شهرسازی تنها در مناطقی دست به تغییر مدیران زده که کمبودهای مدیریتی احساس می‌شده و انتخاب مدیران جدید و انجام تغییرات هم بنابر تصمیم مجموعه تصمیم‌سازان اعم از معاونان وزیر، مدیران‌کل استانی، ‌ استانداران و دیگر مسئولان انجام گرفته‌است.

کد خبر : ۳۱۰۸۱۹