خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

شرکت‌های مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، توانایی‌های بالقوه را به فعلیت رساندند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شرکت‌های مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، توانایی‌های بالقوه جوانان ایرانی را به فعلیت رساندند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی کشور، به ظرفیت‌های ایجاد شده در دوران سازندگی برای استفاده بهتر و بیشتر از توانایی ایران از بنادر و ساز‌ه های دریایی، گفت: در همان سال‌ها یکی از گزارش‌های مکرر، معطلی کشتی‌ها برای ورود به بنادر ایران بود که معمولاً هزینه‌های معطلی آنها بالا بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استفاده از بستر دریا برای انتقال مواد انرژی‌زا به ویژه از طریق لوله را یکی دیگر از اهداف تأسیس و توجه به شرکت‌های تأسیسات دریایی در کشور عنوان کرد و گفت: علیرغم آمادگی نیروهای تحصیلکرده وقتی شرکت تأسیسات دریایی با ابتکار فرزندم، مهدی هاشمی تأسیس شد، بعضی از مسؤولان آن زمان، نمی‌توانستند باور کنند که ایران می‌تواند در پروژه های دریایی حضور داشته باشد.

هاشمی رفسنجانی استفاده زودتر برای برداشت از منابع مشترک با همسایه‌ها را یکی دیگر از اهداف تأسیس شرکت‌های دریایی دانست و گفت: این حق همه ایرانیان، حتی در نسل‌های آینده است که توانایی‌های بالقوه جوانان تحصیلکرده ایرانی را به فعلیت برساند.

کد خبر : ۳۱۰۵۲۵