خبرگزاری کار ایران

با تعطیلی کلاس درس مسجد اعظم؛

آیت‌الله جوادی آملی از روبه‌رو شدن با مخالفان دولت خودداری کرد

در پی تحصن تعداد اندکی از مخالفان دولت به بهانه توافق هسته‌ای در مسجد اعظم قم٬ آیت‌الله جوادی آملی درس صبح امروز خود را تعطیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعه در قم همه روزه و از ساعت ۱۱ الی ۱۲ صبح در مسجد اعظم قم دروس تفسیر خود را برگزار می‌کند٬ اما صبح امروز و در پی تحصن مخالفان دولت به بهانه توافق هسته‌ای درس خود را تعطیل کرد تا اینکه با این افراد رو به رو نشود.

این تعداد اندک تحصن‌کننده در مسجد اعظم در حالی ادعای نمایندگی طلاب و فضلای حوزه علمیه را دارند که اکثر قریب به اتفاق مراجع تقلید از توافق هسته‌ای و اقدامات دولت در این زمینه حمایت کردند.

در دولت هشتم و سال‌های آغازین ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، در پی انتشار خبر اظهارات احمدی‌نژاد در خصوص هاله نور که در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی مطرح شده بود طرفداران احمدی‌نژاد در نماز جمعه قم که به امامت آیت‌الله جوادی آملی برگزار می‌شد٬ تشنج و اخلال ایجاد کردند و از آن زمان به بعد آیت‌الله جوادی آملی دیگر به عنوان خطیب نماز جمعه در این جایگاه حاضر نشد؛ امروز نیز آیت‌الله جوادی آملی برای اینکه حتی با مخالفان دولت روحانی رو به رو نشود از رفتن به کلاس درس خود منصرف شد.

خاطرنشان می‌شود مسجد اعظم قم در ایام سال تحصیلی همه روزه میزان دروس مراجع بزرگ تقلید است که بر این اساس از ساعت ۸ الی ۹ صبح آیت‌الله وحید خراسانی، از ساعت ۹ الی ۱۰ صبح آیت‌الله مکارم شیرازی، از ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح آیت‌الله نوری همدانی و از ساعت ۱۱ الی ۱۲ صبح آیت‌الله جوادی ‌آملی به ارائه دروس حوزوی خود می‌پردازند.

کد خبر : ۳۱۰۴۸۵