خبرگزاری کار ایران

علوی در جمع خبرنگاران:

نباید برای قضاوت، شتاب‌زده عمل کرد/ پیگیری حادثه منا توسط وزارت اطلاعات

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات پیگیری حادثه منا را در دست بررسی دارد، تاکید کرد: تا زمانی که بررسی‌های کارشناسی انجام نشده است نباید برای قضاوت شتاب‌زده عجله کرد. ان‌شالله پس از انجام کارهای کارشناسی نتیجه را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم گرامی‌داشت و تشیع تعدادی از جانباختگان حادثه منا و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که دولت چه کارهایی برای پیگیری این حادثه انجام داده است؟ گفت: بخشی از کارهای مربوطه انجام شده که منجر به انتقال اجساد برخی از عزیزان به داخل کشور شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های دیگری نیز چه در جهت شناسایی اجساد دیگر و چه در زمینه پیگیری وضعیت بیماران پیش‌بینی شده است و ما مسئله را پیگیری می‌کنیم تا معالجه این عزیزان در حدی که امکان انتقال آنها به داخل کشور وجود داشته باشد دنبال شود.

وزیر اطلاعات با یادآوری تلاش‌های حقوقی دولت در این باره اظهار داشت: پس از آن با انجام اقدامات حقوقی تلاش می‌کنیم میزان قصور در این حاثه مشخص شود تا با مقصران قضیه برابر قانون بین‌الملل برخورد شود. این اقدامات در دستور کار دولت است. تعهد ما به مردم ایجاب می‌کند که با برنامه‌ریزی قدم‌های لازم را برداریم که از حقوق مردم به صورت جدی دفاع کنیم.

علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات پیگیری حادثه منا را در دست بررسی دارد، تصریح کرد: تا زمانی که بررسی‌های کارشناسی انجام نشده است نباید برای قضاوت شتاب‌زده عجله کرد. ان‌شالله پس از انجام کارهای کارشناسی نتیجه را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مسئولان عربستان با منش اخلاقی و انسانی خود می‌توانستند تا حدی این فاجعه را جبران کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه رفتار عربستان به گونه‌ای بود که به کشورها و خانواده‌های داغدار تسلیت نگفت و روش غیراخلاقی خود را تاجایی پیش برد که این قضیه از فاجعه رنگ جنایت به خود گرفت و از قصور به تقصیر تبدیل شد.

علوی این را هم گفت که وزارت اطلاعات برنامه‌هایی برای پیگیری حادثه منا دارد که به دلیل ماهیت کار این وزارتخانه مکتوم است.

کد خبر : ۳۰۹۸۴۶