خبرگزاری کار ایران

توزیع پلاکارد تجمع غیرقانونی؛

استقبال سرد نمازگزاران جمعه تهران از دلواپسان+ تصاویر

تلاش جمعی از مخالفان هسته‌ای برای برگزاری تجمع بعد از نماز جمعه تهران در اعتراض به برجام ناکام ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ با شروع خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، جمعی از جوانان مخالف توافق هسته‌ای و برجام در مسیرهای خروجی راهپیمایان قرار گرفتند و به محض پایان نماز جمعه با بالا بردن پلاکارد و توزیع تراکت از نمازگزاران درخواست می‌کردند در تحصن غیرت شرکت کنند.

در یکی از تراکت‌هایی که بین نمازگزاران توزیع می‌شد٬ زمان تجمع روز شنبه ساعت شش عصر عنوان شده بود و در یکی دیگر از تراکت‌ها ساعت ده صبح روز یکشنبه به عنوان زمان پایان تحصن و تجمع بزرگ آمده بود.

این درحالی است که محمدرضا یوسفی مدیر کل سیاسی استانداری تهران با بیان اینکه نیروی انتظامی وظیفه برخورد با تجمع های غیرقانونی را دارد٬ گفته بود: تجمع مقامل مجلس در اعتراض به برجام را غیرقانونی خوانده بود و اعلام کرده بود که هیچ درخواستی برای تجمع مقابل مجلس به استانداری ارائه نشده است بنابراین این تجمع بدون مجوز و غیرقانونی است.

 

حضور نیروی انتظامی در نماز جمعه تهران فریادهای این معترضان را تحت‌الشعاع قرار داده بود؛ تا جایی که تجمع اندکی که قرار بود در میدان انقلاب برای مخالفت با برجام شکل بگیرد٬ با استقبال سرد نمازگزاران مواجه شد و کسی از نمازگزاران به جمعیت پنجاه نفره معترضان اضافه نشد.

در نماز جمعه تهران توزیع هفته‌نامه عبرت‌های عاشورا با احتیاط بیشتری انجام می‌شد و توزیع‌کنندگان از مردم می‌خواستند این نشریه را دور از چشم مسئولان برگزاری نماز جمعه نگهداری کنند.

نشریه حیات طیبه نیز که توسط بنیاد شهید منتشر شده بود و ماهیتی غیرسیاسی داشت در بین نمازگزاران توزیع می‌شد.

یکی از تجمع کنندگان به ایلنا گفت که با حضور در مجلس اعتراض خود را به نمایندگان اعلام خواهیم کرد و اجازه نحواهیم داد نسل آینده سرش پایین باشد.

تجمع مخالفان هسته‌ای

تجمع مخالفان هسته‌ای

نماز جمعه این هفته تهران

تجمع مخالفان هسته‌ای

 

کد خبر : ۳۰۹۷۶۵