خبرگزاری کار ایران

امام جمعه سابق میناب :

مرحوم دعاگو از فرصت نمازجمعه برای دفاع از حقوق مردم استفاده می‌کرد

مرحوم دعاگو به جد پای رهبری و ولایت ایستاده بود و تعبیر روحانی انقلابی غیور از سوی مقام معظم رهبری برای ایشان نشان دهنده تایید کارنامه آن مرحوم از سوی رهبری بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی غفوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد ویژگی‌های شخصیتی مرحوم دعاگو امام جمعه فقید شمیرانات گفت: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین دعاگو عالمی وارسته بود که هیچ‌گاه در زندگی به فکر جیب خود نبود و همواره در مقابل مردم احساس مسوولیت می‌کرد.

وی با بیان اینکه انسان‌هایی که احساس مسسولیت و تکلیف می‌کنند به دنبال انجام وظایف دینی هستند، ادامه داد: اینگونه افراد همچون مرحوم دعاگو صفات و روشهایی دارند که ممکن است مورد پسند خیلی‌ها نباشد.

امام جمعه سابق میناب با بیان اینکه مرحوم دعاگو مرام خاص خودش را داشت و نگاهش به زبان دیگران نبود، تصریح کرد: نگاه امام جمعه فقید شمیرانات به وظیفه خود بود و تریبونی هم که در اختیار داشت تریبونی آزاد بود که می‌توانست در مورد همه امور جامعه حرف بزند و به دنبال حق مردم باشد. وی از فرصت نماز جمعه برای دفاع از حقوق مردم استفاده می‌کرد.

غفوری با بیان اینکه دولت‌ها در هر دوره‌ای وظایفی بر عهده دارند و در کنار آن محدودیت‌هایی نیز دارند، ادامه داد: بر همین اساس ممکن بود دولت‌ها انتقاداتی را که مرحوم دعاگو از عملکرد آن‌ها داشت را نمی‌پسندیدند و با ایشان مخالفت‌هایی را می‌کردند.

وی با تصریح اینکه مرحوم دعاگو هرجا احساس وظیفه می‌کرد وارد میدان می‌شد، خاطرنشان کرد: بر اثر همین انتقادات بود که خیلی وقت‌ها دولت‌ها به ایشان فشار می‌آورند و یا سعی در بایکوت خبری ایشان داشتند.

امام جمعه سابق میناب گفت: یکی از ویژگی‌های مرحوم دعاگو این بود که تحلیلی بسیار قوی در مورد مسائل جامعه داشت و با درک جامعه‌شناسی و دید بلند سیاسی که داشت روی پای خود می‌ایستاد و بر اساس فکر خود عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم دعاگو هم در دولت آقای خاتمی و هم در دولت آقای احمدی‌نژاد نقدهایی را به عملکرد‌ها داشتند و این مسئله نشان می‌دهد که ایشان به یک فرد وابستگی نداشت، تصریح کرد: سوابق سیاسی و مبارزاتی آقای هاشمی مشخص است و مرحوم دعاگو تا حدود زیادی مواضع ایشان را قبول داشت ولی از سوی دیگر اگر حرفی از نظر وی ناصحیح می‌آمد تا زمانی که خلاف آن برایش اثبات نمی‌شد بر حرفش پافشاری می‌کرد و راهش را کج نمی‌کرد و هرجا که اشکالی می‌دید با صراحت آن را مطرح می‌کرد.

وی تاکید کرد: هرچند مرحوم دعاگو با برخی از دیدگاه‌های آقای هاشمی موافق نبود ولی برخوردهای حذفی و دور از ادب را نسبت به ایشان را نمی‌پذیرفت و بر رعایت شأن آقای هاشمی تاکید داشت.

غفوری در پایان تاکید کرد: مرحوم دعاگو به جد پای رهبری و ولایت ایستاده بود و تعبیر روحانی انقلابی غیور از سوی مقام معظم رهبری برای ایشان نشان دهنده تایید کارنامه آن مرحوم از سوی رهبری بود.

کد خبر : ۳۰۹۴۵۹