خبرگزاری کار ایران

حزب اعتماد ملی خواستار شد:

دولت در کنفرانس آتی سران کشورهای اسلامی فاجعه منا را مطرح کند

حزب اعتماد ملی ایران با صدور بیانیه‌ای درباره فاجعه منا پیشنهاد کرد که دولت موضوع اداره حج و مدیریت بین‌المللی آن را درکنفرانس آتی سران کشورهای اسلامی مطرح کند.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

حادثه غمبار حج امسال که به جانباختن و مصدومیت هزاران تن از عاشقان کعبه، منجر شد، موجی از اندوه را در جوامع اسلامی و زخم عمیقی را بر دل مسلمانان ایرانی بر جای گذاشت و حتی جامعه بشری را در بهت و حیرت فرو برد.

کشته شدن نزدیک به ۵،۰۰۰ انسان عارف و وارسته در حالی در حج امسال رخ داد که، در سال‌های گذشته روند فزاینده جان باختن حجاج در عربستان، اتفاق افتاده و بارها تکرار شده است و متأسفانه هیچ اقدام مؤثری برای پیشگیری از اینگونه حوادث ناگوار برنامه ریزی و پیش‌بینی نشده است.

حزب اعتماد ملی ایران با عرض تسلیت این فاجعه بزرگ و ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان و مصدومان حادثه منا، اهم دیدگاه خود را نسبت به این ضایعه انسانی در محورهای ذیل اعلام می دارد:

۱- از دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود با توجه به بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی آل‌سعود نسبت به جان زائران حرم امن الهی، موضوع اداره حج و مدیریت بین المللی آن را با جلب افکار عمومی جوامع اسلامی، درکنفرانس آتی سران کشورهای اسلامی مطرح کند. شاید که تصمیم شایسته‌ای برای مدیریت بین المللی حج اتخاذ گردد.

۲- از مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید درخواست می‌نماید رهنمودهای راهگشای خود را در زمینه‌های فرهنگ‌سازی و سازماندهی حجاج بیت‌الله الحرام و روش های اعزام حاجیان در سال‌های آتی ارائه فرمایند تا ان‌شاءالله با تدبیر بزرگان و صاحبان نفوذ کلام و اندیشه‌های الهی، زمینه‌های بی‌تفاوتی عربستان سعودی نسبت به مهمانان الهی، مرتفع گردد و از تحقیر مکرر مردم و حجاج توسط دولت عربستان که در این سال‌ها به بهانه‌ها وشکل‌های مختلف شاهد وقوع آن بوده‌ایم، جلوگیری شود.

حزب اعتماد ملی ایران از درگاه رحمت الهی برای همه درگذشتگان غفران الهی و برای مجروحان حادثه، شفا و سلامتی کامل و برای مصیبت دیدگان و خانواده های آنان صبر جمیل آرزو می نماید. در خاتمه از آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم که ماموریت بسیار مهم و اثرگذارخود را برای شرکت در مراسم بازگشت پیکرهای مطهر جان باختگان حادثه منا به کشور نیمه تمام گذاشتند، صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می کنیم.

حزب اعتماد ملی ایران

کد خبر : ۳۰۹۳۰۹