خبرگزاری کار ایران

پیرموذن در نطق شفاهی:

هنر مدیران دولت دست دادن و پل زدن بین ملل است

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم گفت: هنر مدیران دولت، امروز خودمحوری و دیوار کشیدن دو کشور‌ها نیست بلکه با هم دست دادن مدیران دول و پل زدن بین ملل است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، کمال‌الدین پیرموذن در نطق اضطراری در نشست علنی امروز مجلس با تبریک عید بزرگ غدیر خم بر مسلمانان جهان و ملت بزرگ ایران اسلامی اظهار داشت: نمایندگان محترم ملت در این هنگام بسیار ضرورت دارد که سخنان مولا علی (ع) که فرموده‌اند با توده جماعت باشید٬ چراکه دست خدا با جماعت است بها داده و برجام را به فرجام برسانیم.

وی افزود: در دو نظرسنجی علمی با بیش از ۸۶ درصد آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی از برجام حمایت کرده و ما نیز وکلای ملت با تصویب طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مراتب را به سرانجام رسانیم.

نماینده مردم اردبیل اضافه کرد: هنر مدیران دولت، امروز خودمحوری و دیوار کشیدن دو کشور‌ها نیست بلکه با هم دست دادن مدیران دول و پل زدن بین ملل است.

وی افزود: شهید قلم دکتر علی شریعتی در خصوص نهضت کربلا اشاره نموده‌اند «آنان که فرده‌اند کار حسینی کرده‌اند و آن‌ها که مانده‌اند باید کار زینبی کنند وگرنه یزدی‌اند»، امروز نیز در خصوص فاجعه تاسف‌بار منا که هابیلیان مظلوم زمان توسط قابیلیان عصر ما به شهادت رسیدند، بایستی همه مسلمانان و شیعیان زینبی عمل نموده و در ماجرای غم‌بار منا کوتاه نیایند. تلاش عده‌ای (مفتی، اردوغان و امثال آن‌ها) مبری نشان دادن آل جنایت‌پیشه سعود در این فاجعه تکان دهنده از وقوع فاجعه تاسف‌آور منا شرم‌آور‌تر است. لجاجت حکام مستبد عربستان از خون یزدی و بی‌لیاقتی آنهاست و گستاخی وزیر امور خارجه عربستان که هم مزدور صهیونیست است و هم عضوی از دولت مستبد و خونریز عربستان در خصوص یاوه‌گویی‌های ایشان علیه ایران و رئیس جمهور عزیز را محکوم می‌کنیم و به جد خواستار انتقال جنازه شهدای منا، توسط این خانئنین و خادمان حجاج هستیم.

وی افزود: تکرار می‌کنم شرایط فعلی ایران با توجه به مسائل خارجی و داخلی به ویژه پیرامونی مستلزم حرکت به سوی اتحاد ملی و تلاش برای تولید ملی و توافق ایران با جهان است. عصبانیت زمامداران وهابی یزدی عربستان ناشی از به فرجام رسیدن برجام است.

نماینده مردم اردبیل اضافه کرد: در آستانه تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه کشور از آنجا که توسعه پایدار کشور از اهمیت و حساسیتی فو‌ق‌العاده برخوردار است٬ ضرورت دارد در هدف گذاری‌ها بهره‌برداری از منابع مشترک از زیر آب، نفت، گاز و ذخایر ایران و کشورهای همجوار، اجرای برنامه‌هایی که موجب ارزش افزوده منابع خام کشور گردد، اجرای موثر طرح‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری، جنگل‌کاری و ایجاد تعادل بین دام و مرتع در جهت جلوگیری از حرکت آب و خاک و به هدر رفتن آنها و ایجاد الگوی مناسب برای مصرف آب محدود کشور، ارائه برنامه جامع جهت جایگزینی انرژی‌ها و منابع تجدیدشونده و دیگر منابع انرژی به جای منابع فسیلی، به وجود آوردن شرکت‌های تولیدی مشترک داخلی و خارجی در کشور به جای نمایندگی‌های فروش خارجی در جهت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال، تضمین خرید محصولات کشاورزی و پشتیبانی نظارت بر کیفیت صادرات و مساعدت در بازاریابی خارجی محصولات کشاورزی کشور، راه‌اندازی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نقاط مرزی و همچنین طرح جامع گردشگری و طبیعت‌گردی و توسعه متوازن کشور مدنظر و در اولویت قرار گیرد.

پیرموذن در پایان ضمن تشکر از دولت و قوه قضائیه در برخورد قاطعانه با تخلفات مسئولان شهرستان آستارا در خصوص تخریب جنگل حیران و خطه سبز گیلان اظهار داشت: خرسندیم از اینکه نماینده مردمی هستیم که در اوج نیاز‌ها و فشارهای اجتماعی و اقتصادی عزت نفس را فرو نمی‌گذارند و اندیشه خود و اقتدار ملی را بازیچه نیازهای خود و منافع گروه‌های خودحق‌پندار نمی‌کنند.

کد خبر : ۳۰۹۲۲۶