خبرگزاری کار ایران

دستیار روحانی در امور اقوام و اقلیت‌ها:

اولویت دولت ایجاد گفتمان ملی وحدت و انسجام بر اساس اعتماد مردم است

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با حضور در منزل جانباز دفاع مقدس «شاهین میرزایانس» از هموطنان ارمنی کشور در مجیدیه تهران با او و خانواده‌اش دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی در دیدار صمیمی با جانباز دفاع مقدس «شاهین میرزایانس» و خانواده وی، از ایثار و فداکاری آنان تجلیل کرد و گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید حسن اعتماد بین آحاد مردم بخصوص اقوام و اقلیت‌ها، بوجود آمده است. البته این اعتماد بیش از هر چیزی بخاطر گفتمان ملی و درستی است که رییس جمهور در جهت حمایت از حقوق مردم انتخاب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسایل و مشکلات جانبازان و ایثارگران همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان طراز اول نظام بوده، گفت: رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور همواره بر پیگیری و حل مسایل و مشکلات ایثارگران تاکید می‌کنند و بطور مستمر در ملاقات‌ها و دیدارهای جمعی و خصوصی با این بخش از جامعه از نزدیک در جریان این مشکلات قرار می‌گیرند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: رییس جمهور به‌رغم مشغله‌های فراوان، بیشترین زمان را برای دیدار و ملاقات با ایثارگران اختصاص می‌دهند. ایشان نگاه ویژه‌ای به ایثارگران اقلیت‌های دینی و مذهبی و اقوام دارد.

وی با بیان اینکه اولویت دولت یازدهم ایجاد گفتمان ملی وحدت و انسجام بر اساس اعتماد مردم به دولت است، اظهار داشت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید حسن اعتمادی بین آحاد مردم بخصوص اقوام و اقلیت‌های دینی و دولت، بوجود آمده است. البته این اعتماد بیش از هر چیزی بخاطر گفتمان ملی و درستی است که رییس جمهور در جهت حمایت از حقوق مردم انتخاب کرده است.

وی افزود: سیاست اصلی دولت اولویت بخشی به حقوق آحاد مردم بدون توجه به قومیت،‌نژاد و دین آن‌ها، یعنی‌‌ همان حقوق شهروندی است.

یونسی ایجاد مرزبندی در کشور بر اساس قومیت‌نژاد و مذهب را خلاف منافع ملی توصیف کرد و اظهار کرد: مشکلی که در کشور وجود دارد این است که برخی به دنبال ایجاد مرزبندی‌های تصنعی و تقسیم کشور به اقلیت و اکثریت هستند که این نگرش، نگرش درستی نیست و تقسیم کشور بر اساس قومیت، زبان، دین و مذهب تقسیم بندی خوبی نیست.

وی با تاکید بر لزوم حفظ احترام به اصول و ارزش‌های قومی و مذهبی در کشور اظهار داشت: مسوولان در اداره کشور نباید به مفاهیمی چون اقلیت و اکثریت توجه کنند و همه مردم فارغ از هر قومیت و مذهبی شهروند ایرانی است و از منظر قانون همه یکسان هستند.

یونسی ادامه داد: همانطور که در دفاع از کشور همه مردم از تمام اقوام و اقلیت‌ها وظیفه خود دیدند که از کشور دفاع کنند و همه مردم هم به دفاع از کیان ملی برخاستند و به بیانی عزم ملی و مشارکت عموم مردم دفع شر کرد، برای توسعه کشور و رسیدن به اهداف عالی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز نیازمند عزم ملی و مشارکت عمومی هستیم.

دستیار ویژه رییس جمهور نگاه بخشی، قومی و مذهبی در اداره کشور را نگاهی مضر و خلاف منافع ملی توصیف کرد و افزود: با حذف بخشی از مردم، کشور به توسعه و پیشرفت نخواهد رسید. چرا که داشتن نگاه بخشی همچون نگاه جنسیتی، به زیان توسعه کشور و وحدت جامعه است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم این پتانسیل عظیم را در کشور نادیده بگیریم چرا که بدون مشارکت اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، کشور توسعه پیدا نخواهد کرد.

یونسی حل مشکلات و تحقق اهداف ملی را در گرو انسجام، همکاری و مشارکت همه مردم کشور دانست و تاکید کرد: برای تحقق اهداف ملی باید همه مردم از همه سلیقه‌ها و اقوام و اقلیت‌ها تلاش کنند تا دولت و مردم به نقطه ایده آلی برسند. حل مشکلات بزرگ کشور نیازمند عزم و اراده ملی است و دولت برای فایق آمدن بر این گونه مشکلات نیاز به اعتماد و همکاری همه مردم دارد.

وی افزود: اعتبار، امنیت و ثبات هر کشوری مرهون توجه به حقوق همه اقوام و اقلیت‌ها و سلایق گوناگون ساکن در آن کشور است.

دستیار ویژه رییس جمهور در پایان ضمن اظهار تاسف از حادثه دلخراش مکه و منا و ابراز تسلیت به خانواده جان باختگان اظهار کرد: دولت عربستان می‌بایست در قبال این حادثه مسوولیت خود را بپذیرد و پاسخگو باشد.

کد خبر : ۳۰۹۰۷۶