خبرگزاری کار ایران

قشقاوی:

برای بازگرداندن پیکر جان‌باختگان نیاز به همکاری بیشتر عربستان است

معاون پارلمانی٬ کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: با همکاری مسئولان سعودی موضوع شناسایی مفقودان به خوبی پیش می‌رود٬ اما در مورد بازگشت پیکر جان‌باختگان نیاز به همکاری بیشتری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایلنا٬ حسن قشقاوی با اشاره به حضور هیات ایرانی در مکه و پیگیری روند رسیدگی به وضعیت حجاج ایرانی٬ تصریح کرد: در حال حاضر با هیات ایرانی به سرپرستی وزیر محترم بهداشت در عربستان حضور داریم.

وی گفت: ۴ ساعت پیش و صبح امروز با حضور قاضی عسگر نماینده رهبری و آقای اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و هیات اعزامی از تهران با ریاست وزیر بهداشت جلسه‌ای تشکیل دادیم و ابعاد مختلف حادثه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر خارجه کشورمان افزود: هم‌اکنون در آستانه تشکیل دومین جلسه بررسی حادثه منا هستیم. اولویت برای ما جلب همکاری مسئولان سعودی برای بازگرداندن پیکر مطهر اجساد و جلب همکاری آنها برای جستجوی مفقودان و رسیدگی به مصدومان است. امیدواریم حاصل تلاش‌های ما خانواده‌ها را از نگرانی خارج کند.

قشقاوی در پاسخ به این سوال که آیا همکاری مسئولان سعودی برای شناسایی مفقودان خوب است٬ گفت: این همکاری‌ها روند متفاوتی داشته و تعاملات جهت شناسایی مفقودان خوب بوده است. خوشبختانه حجاج ایرانی مفقودشده نیز از قبل نشانه‌های خوبی داشتند. در کل روند به‌گونه‌ای است که با همکاری مسئولان سعودی موضوع شناسایی مفقودان به خوبی پیش می‌رود٬ اما در مورد بازگشت پیکر جان‌باختگان نیاز به همکاری بیشتری وجود دارد.

معاون وزیر خارجه کشورمان که در ارتباط زنده تلفنی با برنامه خبر تلویزیون صحبت می‌کرد٬ درپاسخ به این سوال که پیکر جان‌باختگان حادثه منا چه زمانی وارد کشور می‌شود گفت: نمی‌توان ازالان زمان خاصی را برای این کار اعلام کرد باید ببینیم اقدامات بعدی ما به کجا می‌رسد.

کد خبر : ۳۰۸۹۷۱