خبرگزاری کار ایران

حیدرپور به ایلنا خبر داد:

ارائه طرح دو فوریتی باید‌ها و نباید‌های پس از برجام تا سه‌شنبه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارائه طرح دو فوریتی باید‌ها و نباید‌های پس از برجام تا سه شنبه خبر داد.

عوض حیدرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، ضمن انتقاد از دیرکرد ارائه گزارش کمیسیون ویژه به صحن علنی تصریح کرد: عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌دنبال طرحی دوفوریتی هستند تا همزمان با ارائه گزارش کمیسیون ویژه برجام به صحن علنی، باید‌ها و نباید‌هایی که لازم است  در اثر عملیاتی شدن برجام  دیده شود را در قالب قانون به دولت ارائه کنند که این طرح تا روز سه‌شنبه به صحن علنی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه گزارش کمیسیون برجام قرار بود دیروز به صحن علنی ارائه شود اما این اتفاق رخ نداد، گفت: در صورتی که تا سه‌شنبه هفته جاری این گزارش به صحن علنی ارائه شود طرح دوفوریتی یاد شده، به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه امضاهای طرح دو فوریتی یادشده در حال جمع‌آوری است، ادامه داد: این طرح باید و نباید های هسته‌ای بعد از عملیاتی کردن برجام را مشخص خواهد ساخت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: در این طرح دولت مکلف می‌شود اگر دشمن به هر بهانه‌ای بعد از عملیاتی کردن برجام تحریم های دیگری را بخواهد به ایران تحمیل کند، عملیاتی کردن برجام متوقف شود و به کار غنی‌سازی را با نظر خودمان ادامه دهیم.

وی یادآور شد: موضوع دیگر که در این طرح دو فوریتی آورده شده، بحث پروتکل الحاقی است که ماقبلا گفته‌ایم که اجرای آن را به صورت داوطلبانه نمی‌پسنیدم و چنانچه بخواهد این مسئله نسخ شود باید قانونگذار در این مورد تصمیم بگیرد.

حیدرپور ادامه داد: ما از قبل  اعلام کرده‌ایم از متحدان خود، مسلمانان و مظلومان جهان براساس تعالیم قرآنی، نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و منطبق با منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب پشتیبانی خواهیم کرد. بنابراین ما در این طرح مسئله پشتیبانی از همپیمانان خود و مظلومان جهان را به صورت شفاف اعلام می‌کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه  این طرح باعث خواهد شد دولت با دستِ پر در اجرای توافق نقش‌آفرینی کند، خاطر‌نشان کرد: به دلیل اینکه گزارش کمیسیون برجام نمی‌تواند موضوعاتی را که ما در نظر داریم را به صحن علنی مجلس ارائه کند٬ برآن هستیم این طرح را  که مورد توافق همه اعضای دو فراکسیون اصلی مجلس است ارایه دهیم.

کد خبر : ۳۰۸۴۵۲