خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس جمهوری اکوادور:

کشورهای مستقل باید در محافل بین‌المللی صدایی واحد داشته باشند

رییس جمهوری برنامه‌ریزی برای استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های همکاری میان ایران و اکوادور را ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در بخش‌های مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی روابط خود را با اکوادور توسعه و ارتقاء دهد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه به وقت نیویورک در دیدار "رافائل کوره‌آ" رییس‌ جمهوری اکوادور با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ اگر ببینند که کشورهای در حال توسعه در کنار یکدیگر هستند، نمی‌توانند زورگویی کنند، گفت: کشورهای مستقل باید در محافل بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، صدایی واحد داشته باشند، تا قدرتمندان بدانند ملتها تنها نیستند.

روحانی خاطر نشان کرد: کشورهای در حال توسعه باید در زمینه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی سیاست‌های واحدی داشته باشند و با برنامه‌ریزی از ظرفیت‌های مشترک همکاری با یکدیگر به بهترین شکل استفاده کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه روابط در بخش‌های مختلف با اکوادور است، گفت: فضای جدید به وجود آمده پس از توافق هسته ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران فرصت مناسبی را ایجاد می کند که باید برای استفاده بهینه از آن برنامه‌ریزی کنیم.

"رافائل کوره‌آ" رییس‌ جمهوری اکوادور نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام صمیمانه خود و ملتش به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران، گفت: موفقیت جمهوری اسلامی ایران که توانسته با توانمندی در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کند، باعث خوشحالی و خرسندی دولت و ملت اکوادور است.

رییس‌ جمهوری اکوادور گفت: ما همواره مقاومت و تمدن ملت ایران را تحسین کرده‌ایم و می‌دانیم که در مسیر رسیدن به موفقیت در مذاکرات چه مشکلات بزرگی را پیش رو داشته اند.

کوره‌آ با تأکید بر ضرورت توسعه و تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در زمینه روابط دوجانبه و همکاری‌ها در سازمان‌های بین‌المللی، بر ضرورت تعادل و ثبات بخشیدن به بازار انرژی تاکید کرد.

کد خبر : ۳۰۸۴۰۶