خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس هیات اجرایی افغانستان:

مبارزه با کشت و تولید مواد مخدر باید تشدید شود

رییس جمهوری در دیدار رییس هیات اجرایی افغانستان تصریح کرد که ایران همواره یار دولت و مردم افغانستان است و توسعه و امنیت همسایگان و از جمله افغانستان را توسعه و امنیت خود می داند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار "عبدالله عبدالله" که در محل اقامت رییس جمهور در نیویورک برگزار شد، گفت: تحکیم امنیت افغانستان باعث تقویت روند توسعه این کشور می شود و تلاش ها باید در این راستا متمرکز شود.

رییس جمهوری اظهارداشت: با جنگ و کشتار هیچ گروهی به نتیجه نخواهد رسید و اگر واقعا بتوان راه حلی یافت که برخی گروهها اسلحه را زمین بگذارند، برای توسعه افغانستان خوب است.

رییس جمهوری به معضل تولید مواد مخدر در بخش هایی از افغانستان و مشکلات آن برای همسایگان اشاره کرد و اظهارداشت: دولت افغانستان باید اقدامات خود را برای مبارزه با کشت و تولید مواد مخدر تشدید کند.

روحانی همچنین اتصال راه آهن ایران به هرات را باعث تقویت سطح همکاریهای دو کشور دانست.

رییس اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت افغانستان، از حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت افغانستان بویژه در دوره بازسازی این کشور تشکر کرد و گفت: ایران برادری و دوستی خود را در قبال دولت و ملت افغانستان در همه شرایط ثابت کرده است.

کد خبر : ۳۰۸۴۰۵