خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

وظیفه مراکز اطلاع‌رسانی تبدیل تهدید فناوری‌های ارتباطی به فرصت‌ جدید است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وظیفه مراکز اطلاع‌رسانی تبدیل تهدید فناوری‌های ارتباطی به فرصت‌ جدید توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان در بیستمین نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور که به میزبانی وزارت دفاع برگزار شد، با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان، از عملیات ثامن الائمه به عنوان نقطه عطفی در حماسه جاوید دفاع مقدس و سرپل پیروزی‌های بزرگ رزمندگان اسلام یاد کرد و افزود: حصر آبادان و مقاومت مردم و رزمندگان در این شهر تحت محاصره به ما آموخت که با مقاومت و ایثار می‌توان همه تهدید‌ها، حصر‌ها و تحریم‌ها را در هم شکست و پیروزی را با صلابت رقم زد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروزه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ضمن ایجاد دنیای جدید، بسترهای لازم را برای شکل‌گیری ذهنیت‌های جامعه ایجاد کرده‌اند که به شدت، رفتار‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است و وظیفه مراکز اطلاع رسانی، تبدیل تهدیدهای این فناوری نوین ارتباطی به فرصت‌های جدید است.

وی با بیان اینکه فرایند ارتباطات باید همواره پویا، موثر و سازنده باشد، گفت: اطلاع‌رسانی یکی از ارکان مهم دستگاه‌های اجرایی است که می‌تواند در پیشبرد اهداف سازمانی و تعامل سازنده میان مردم و مسئولان نقش مهمی ایفا کند.

وزیر دفاع اظهار کرد: اطلاع رسانی و اقناع سازی، زمینه‌های جلب حمایت عموم مردم را فراهم می‌کند و منجر به ایجاد فضایی اعتماد برانگیز در جامعه می‌شود که در صورت استمرار، تبدیل به موج و موج آفرینی خواهد شد.

دهقان با تبیین ویژگی‌های قدرت نرم گفت: لازم است انبوه‌سازی و گزیده سازی را مورد توجه قرار داده و علاوه بر جنبه‌های علمی، به حوزه‌های عملی این حرفه نیز توجه ویژه‌ای داشت.

وزیر دفاع با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی مستمر و بیان اینکه که همپای خدمات دولت، اطلاع رسانی موثر شکل نگرفته است، گفت: باید دستگاه‌های اطلاع رسانی، مثل هفته دولت، هر روز گزارش اقدامات و فعالیت‌های خود را به مردم ارائه نمایند و هفته دولت باید تبلور و نقطه اوج رابطه میان دولت و ملت باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما امروزه در عصر دو فضایی شدن جهان زندگی می‌کنیم، افزود: امروزه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ضمن ایجاد دنیای جدید، بسترهای لازم را برای شکل گیری ذهنیت‌های جامعه ایجاد کرده‌اند که به شدت، رفتار‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است و وظیفه مراکز اطلاع رسانی و روابط عمومی‌ها تبدیل تهدیدهای این فناوری نوین ارتباطی به فرصت‌های جدید است.

دهقان با بیان اینکه در این مدت کوتاه، کارهای بسیار سازنده و بزرگی توسط دولت یازدهم صورت گرفته است، افزود: متولیان اطلاع رسانی در دستگاه‌های اجرایی باید این اقدامات سازنده را به صورت هنرمندانه و اقناعی به اطلاع مردم برسانند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و به هنگام می‌تواند ضمن ایجاد آرامش در جامعه، موجبات افزایش کارآمدی دولت را نیز فراهم کند.

وزیر دفاع گفت: دولت با راهبرد افزایش ارتباط هرچه بیشتر با مردم مصمم است امید و نشاط را در جامعه فزونی بخشیده، زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم را فراهم کند زیرا این مهم موجبات رشد و تعالی در همه حوزه‌ها خواهد شد.

در ابتدای این نشست علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی در هفته دولت بر ضرورت آسیب‌شناسی و تجزیه و تحلیل اقدامات انجام گرفته در این هفته با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های اطلاع رسانی، تبلیغی و اقناعی تاکید کرد.

کد خبر : ۳۰۸۳۳۸