خبرگزاری کار ایران

نوش‌‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

هنوز ویزای سفر هیات ایرانی به عربستان صادر نشده است

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عدم صدور ویزا برای سفر هیات ویژه دولت به عربستان خبر داد.

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا ویزای هیات ویژه دولت برای سفر به عربستان صادر شده است، گفت: خیر، تا این لحظه، ویزایی برای سفر هیات ویژه دولت و آقای جنتی به عنوان رئیس این هیات صادر نشده است.

وی درباره علت این امر اظهار داشت: بهانه سعودی ها این است که ایام تعطیلات عید قربان است و به همین خاطر دستگاه‌های مربوطه تعطیل هستند در حالی که این کار خلاف عرف و رویه دیپلماتیک است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این امر به هیچ وجه قابل توجیه نیست؛ زیرا هیات ایرانی می‌خواهد برای رسیدگی به وضعیت ده‌ها هزار ایرانی که امر حج هستند، به این کشور سفر کند تا از وضعیت آنان آگاهی و به امور آنها رسیدگی کند.

نوش‌آبادی با بیان اینکه هیات ایران نماینده ویژه دولت جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: از روز گذشته آقای جنتی به عنوان رئیس این هیات آماده سفر به عربستان است ولی ویزا برای او صادر نشده و همانطور که گفتم این کار‏ خلاف عرف دیپلماتیک و رویه‌های حقوق بین‌المللی است.

وی افزود: ما امیدوار هستیم ویزاهای لازم صادر شود و در صورت صدور این ویزا، سفر هیات ایرانی در اولین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

کد خبر : ۳۰۸۱۹۷