خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

سخنرانی روحانی بر پایه رویکرد جدید دولت و تعامل با دنیاست

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: باتوجه به رویکرد جدیدی که ازسوی ایران برای حل مشکلات با جهان آغاز شده و بنیان بر تعامل با دنیا گذارده‌شده، فکر نمی‌کنم به‌غیر از نماینده رژیم منزوی صهیونیستی، کسی سالن را ترک کند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: رئیس‌جمهور باتوجه به فرصت ویژه‌ای که در حاشیه سفر به نیویورک و حضور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در اختیار دارد، باید ضمن بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران، دفاع از مظلومان منطقه و دست‌اندازی قدرت‌های بزرگ به تحولات سیاسی منطقه را مطرح کنند.

وی با تاکید بر فرصت خوبی که در اختیار رئیس‌جمهور قرار گرفته، یادآور شد: شاید یکی از نکاتی که باید مدنظر دکتر روحانی قرار بگیرد، این است که راستی‌آزمایی رفتار غرب و به‌ویژه آمریکا درخصوص برجام را مورد توجه قرار دهد. آنچه مسلم است امروز مجامع بین‌المللی توجه ویژه‌ای به توافق هسته‌ای ما کشورهای ۱+۵ دارند و تلاش می‌کنند با انجام نظارت‌ها و مراقبت‌های ویژه از عدول طرفین از چارچوب توافق جلوگیری کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اضافه کرد: باتوجه به مطالبه ویژه رهبر انقلاب درخصوص لزوم پاسخگویی سیاستمداران کشورمان به درشت‌گویی‌های غرب، به‌گمان من اکنون فرصت مغتنمی است که رئیس‌جمهور پاسخ پاره‌ای از درشت‌گویی‌های مقام‌های آمریکایی را بدهد.

نماینده مردم اردبیل و سرعین با اشاره حادثه منا و قربانی‌شدن تعدادی از هموطنانمان در جریان مراسم حج خاطرنشان کرد: امروز همگان در جهان اسلام منتظرند که رئیس‌جمهور موضع‌گیری منطقی داشته‌ باشند تا تالمی باشد بر قلوب داغ‌دیدگان در فاجعه‌ای که در منا به‌ وقوع پیوست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه امکان تکرار آن‌چه در جریان سخنرانی رئیس دولت نهم و دهم در سازمان ملل اتفاق می‌افتاد و حضار به اعتراض سالن را ترک می‌کردند وجود ندارد، تصریح کرد: باتوجه به رویکرد متفاوت دولت یازدهم احتمال خالی‌شدن صندلی‌های سالن اجلاس سازمان ملل وجود ندارد. ضمن آن‌که به هرحال رئیس‌جمهور در سازمان ملل برای تمامی جهانیان سخنرانی می‌کند، نه فقط ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر از مسئولانی که در سالن حضور دارند.

حقیقت‌پور در پایان تصریح کرد: باتوجه به رویکرد جدیدی که از سوی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل و مشکلات با جهان آغاز شده و بنیان بر تعامل با دنیا گذارده‌ شده، احتمال خروج حضار منتفی است و فکر نمی‌کنم به‌غیر از نماینده رژیم منزوی صهیونیستی، کسی سالن را ترک کند.

کد خبر : ۳۰۷۹۳۷