خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با آمانو:

امیدواریم با اجرای نقشه راه به فضای جدیدی از همکاری‌ها وارد شویم

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر روز جمعه با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان با وی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار آمانو ضمن اظهار رضایت از دیدار هفته گذشته خود از تهران و ملاقات با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد که همکاری‌های آژانس و کشورمان به ویژه در خصوص اجرای نقشه راه مورد توافق، در یک فضای مثبت ادامه یابد.

ظریف نیز ضمن تشکر از تلاش‌های آمانو برای اجرای نقشه راه توافق شده بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، ابراز امیدواری کرد که با ادامه مثبت همکاری‌های دو طرف و بسته شدن به موقع پرونده ادعاهای مطرح شده علیه ایران، آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در فضای جدیدی از همکاری بتوانند وارد مرحله اجرای برجام شوند.

هفته گذشته آمانو به همراه معاون خود در امور پادمان‌ها در سفری یک روزه به ایران ضمن دیدار با مقامات عالی سیاسی و فنی کشورمان از سایت نظامی پارچین در چارچوب سوالات و ابهامات مبتنی بر مسایل گذشته و حال (ابعاد نظامی احتمالی) بازدید کرد. هم چنین هفته گذشته با نظارت بازرسان آژانس توسط کار‌شناسان ایرانی از سایت پارچین نمونه برداری شد.

این سومین بار است که طی ده سال گذشته از این سایت غیر هسته‌ای ایران بازدید و بازرسی می‌شود.

یوکیا آمانو در آخرین اظهار نظر خود درباره نمونه برداری ایرانی‌ها از پارچین با رد انتقادات و ادعاهای مطرح شده در مورد درست نبودن نمونه‌های گرفته شده توسط متخصصان ایرانی از پارچین تأکید کرد که از صحت و اعتبار این نمونه‌ها اطمینان دارم.

کد خبر : ۳۰۷۷۵۷