خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

عربستان فرصت رسیدگی به حجاج را ندارد/ سازمان کنفرانس اسلامی اجازه تداوم این روند نادرست را ندهد

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی باید وارد شوند و اجازه تداوم این روند نادرست را ندهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ نمازجمعه این هفته تهران تحت تاثیر حادثه منا در دانشگاه تهران برگزار شد و آیت‌الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به کشورهای اسلامی گفت: باید سازوکاری به وجود بیاید که دولت عربستان پاسخگوی اتفاق‌های رخ داده در این کشور باشد و دست‌اندرکاران آن نسبت به مسئولیتی که دارند٬ پاسخگوی مردم باشند و از گفتن شعار‌های دروغ پرهیز کنند.

وی با انتقاد از اینکه دولت عربستان از ماموران خود تشکر کرده است٬ گفت: این همه یاوه‌گویی و باطل‌گویی در برابر دنیا قابل قبول نیست و کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی باید وارد شوند و اجازه تداوم این روند نادرست را ندهند. کشورهای اسلامی باید تکلیف حج را مشخص کنند؛ چراکه حج تنها مربوط به عربستان نیست، بلکه به تمام کشورهای اسلامی مربوط می شود.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: عربستان فرصت رسیدگی به حجاج را ندارد چرا که یا داعش را تقویت می‌کند یا یمن را نابود کند و کارش همه فساد است و فساد مشهود دارد و کنفرانس اسلامی باید به فکر مردم خود باشند و کشورهای اسلامی باید طرحی ببرند که مانع این اقدامات شوند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به ایثارگری ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس دفاع و ایمان و جانبازی خود را نشان دادند و فداکاری کردند و این فداکاری به نتیجه رسید و نتیجه ان عظمت نظام جمهوری اسلامی شد.

کد خبر : ۳۰۷۶۷۷