خبرگزاری کار ایران

در پیام‌های جداگانه‌ای؛

لاریجانی فرا رسیدن عید سعید قربان را به همتایان مسلمان تبریک گفت

رئیس مجلش شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن عید سعید قربان را به رؤسای مجالس کشورهای اسلامی تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در پیام‌های جداگانه‌ای به رؤسای مجالس کشورهای اسلامی فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت.

متن کامل پیام‌های رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به شرح زیر است:

السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

خرسندم فرا رسیدن عید سعید قربان را به جنابعالی و همکاران محترمتان صمیمانه تبریک و شادباش گویم. حج و مناسک آن فریضه‌ای بی‌همتاست. مظهر یکپارچگی و انسجام، کانون صمیمیت و یکرنگی و فرصت مغتنمی برای گشودن گره‌های اختلاف‌افکن میان برادران ایمانی مسلمان است.

درس بزرگ حج تقویت روح اخوت، همدلی و اتحاد زیر لوای توحید است و این امر نیاز مبرم امروز امت اسلامی است. هر اقدامی در دامن زدن به تفرقه، اختلاف و ایجاد درگیری مذهبی میان امت اسلامی به سود دشمنان اسلام و در رأس آن‌ها رژیم صهیونیستی و مغایر با آموزه‌ها و معارف عمیق حج است.

برادر گرامی

اقدامات گروه‌های افراطی-تکفیری شرایط محنت‌باری بر ملت‌های مسلمان تحمیل نموده و امت اسلامی را در یکی از حساسترین و دشوار‌ترین مقاطع تاریخی خود قرار داده است. وحدت و همدلی شرط اساسی برای عبور از این برهه خطیر و حساس است.

از پارلمان‌های کشورهای اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای تأثیرگذار در تحولات جهان اسلامی انتظار می‌رود، با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود و نیز خلاقیت و ابتکارات مورد نیاز شرایط کنونی، تقویت وحدت و انسجام در جهان اسلام را راهبرد خود قرار دهند.

مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی برای تقویت همکاری‌های همه‌جانبه میان کشورهای اسلامی از جمله مراودات پارلمانی حمایت می‌کند. امید است در پرتو تلاش‌های مشترک، مشکلات کنونی جهان اسلام برطرف شده و امت اسلامی جایگاه شایسته خود را در مناسبات جهانی باز یابد.

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر : ۳۰۷۳۶۸