خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور پرسش مهر را مطرح کرد:

فرصت‌های تازه پیش روی کشور بعد از توافق هسته‌ای چیست؟

اگر به فکر آینده بهتر کشور باشید و سوال کنید که چرا وضع ما اینگونه است و بهتر نیست،‌ اگر بگوییم که پدران و گذشتگان برای ما چه کرده‌اند، اگر سوال کنیم شهیدان و ایثارگران چه تلاش‌هایی برای ما کرده‌اند؛ می‌توانیم آینده بهتری را برای کشور رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ رئیس‌جمهور در آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ پرسش مهر خود از دانش‌آموزان را اینگونه مطرح کرد: به نظر شما دانش‌آموزان که سرمایه اصلی کشورما هستید بعد از انجام توافق هسته‌ای با شش قدرت بزرگ دنیا چه فرصت تازه‌ای پیش ِ روی کشورمان قرار گرفته و چگونه باید از این فرصت استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی و نواخته‌شدن زنگ مهر سال تحصیلی ۹۵-۹۴ گفت: شما می‌دانید که ما دو بهار داریم یک بهار در آغاز فروردین است که به آن بهار طبعیت می‌گویند. همه درخت‌ها، بوته‌ها و زمین زنده‌ می‌شوند و ما زیبایی و طراوت‌ آن را می‌بینیم.

وی افزود: اول مهر نیز بهار دیگر ما است. بهار علم، اندیشه و یادگرفتن، ‌ بهار اولین تماس با همکلاسی‌ها بعد از چند ماه تعطیلات و آغاز شکوه‌مند زندگی علم و دانش در کنار معلمان عزیز. از این رو گل بهار مهر از گل بهار طبیعت زیبا‌تر است.

وی افزود: به همین دلیل محیط مدرسه باید محیط علم باشد که معلم و دانش‌آموز آن را با هم می‌سازد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: شما به مدرسه نیامده‌اید فقط کتاب درس را بخوانید و تکلیف منزل را بر مبنای آن انجام دهید و پایان سال امتحان بدهید وبه کلاس دیگر بروید دبستان باید محیط شناخت شما باشد.

وی تاکید کرد: شما باید دنیا، کشور خود و جهان را خوب بشناسید و فکر کنید که زندگی و آینده‌تان را چگونه باید بسازید.

رئیس‌جمهور خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: از همه چیز سوال کنید کلید علم، دانش و ترقی سوال است از سوال کردن خجالت نکشید.

وی افزود: هیچ دانش‌آموزی دانش آموز دیگر را به خاطر سوالی که دقیق و بجا نبوده تمسخر نکند بلکه همه همدیگر را به سوال کردن تشویق کنید.

وی افزود: بپرسید که چرا شرایط ما اینگونه است؟ با پایان سال چرا باید امتحان بدهیم محیط زیست ما چرا اینگونه است؟ همه جا به فکر بهتر بودن و ایده جدید دادن باشید.

روحانی تصریح کرد: اگر با سوال جامعه را بهتر بشناسید و روی زندگی خود سوال کنید برای آینده خود بیشتر تلاش می‌کنید.

وی افزود: همه تلاش دولت، مسئولین و پدر و مادر شما برای آینده بهتر شماست امروز که من شما را می‌بینم به این معنی است که دو دهه دیگر در بین شما پزشکان و متخصصان ماهر، کارگران کاردان، ‌ افراد ادیب و هنرمند خواهد بود. باید شغلی داشته باشید و آن را به بهترین نحو انجام دهید.

وی تاکید کرد: اگر به فکر آینده بهتر کشور باشید و سوال کنید که چرا وضع ما اینگونه است و بهتر نیست، ‌ اگر بگوییم که پدران و گذشتگان برای ما چه کرده‌اند اگر سوال کنیم شهیدان و ایثارگران چه تلاش‌هایی برای ما کرده‌اند؛ می‌توانیم آینده بهتری را برای کشور رقم بزنیم و بدانیم همه چیز در گروی علم و دانش است.

وی گفت: از فرصت مدرسه به بهترین وجه استفاده کنید و بدانید آینده شما و خدمت شما به کشور از همین سوال کردن‌ها فهمیدن‌ها و مطالعه کردن‌ها و گفتگو‌ها ایجاد می‌شود.

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: امسال همه دانش‌آموزان دختران و پسران عزیز و دانشگاهیان باید بدانند با تلاشی که دیپلمات‌ها انجام داده‌اند فضای جدیدی پیش روی کشور قرار گرفته و همه تلاش و امید ما این است که زنجیر‌ها نیز که مانع پیشرفت ما بود؛ باز شود.

وی با تاکید براینکه منتظر فضای جدید برای کار بیشتر و فعالیت بیشتر هستیم؛ گفت: تلاش می‌کنیم تا از امکانات کشور بیشتر استفاده کنیم و رشد بیشتری داشته باشیم. از شرایط زندگی فعلی راضی نباشید و تلاش کنید شرایط زندگی را بهتر کنید.

رئیس‌جمهور در آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ پرسش مهر خود از دانش‌آموزان را اینگونه مطرح کرد: به نظر شما دانش‌آموزان که سرمایه اصلی کشورما هستید بعد از انجام توافق هسته‌ای با شش قدرت بزرگ دنیا چه فرصت تازه‌ای پیش روی کشورمان قرار گرفته و چگونه باید از این فرصت استفاده کنیم؟

وی افزود: به نظر شما از لحاظ علم و فناوری، محیط کار، اقتصاد، روابط ما با همسایگان و دنیا، شرایط بهتر در زندگی، حل مشکلات محیط‌زیست، آب، خاک، جامعه، اشتغال و جوانان ما بعد از پایان تحریم و فرصتی که در آینده پیش‌رو داریم چه اقداماتی را باید انحام دهیم؟

کد خبر : ۳۰۷۲۸۵