خبرگزاری کار ایران

جنتی در جمع خبرنگاران:

مسائل خاورمیانه موضوع اصلی سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: احتمالا مسائل خاورمیانه موضوع اصلی سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در حاشیه مراسم ختم برادر محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران٬ درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: چهره واقعی ایران در این مدت اخیر برای دنیا روشن شد و بر همه معلوم شد ایران اهل تعامل سازنده با همه جهان است و آمادگی دارد با تمام دنیا همکاری کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رئیس‌جمهور باید این مسئله را از تریبون سازمان ملل بیان کند. و به دنیا نشان دهد ایران برای تعامل با دنیا حاضر است

جنتی تصریح کرد: در سال‌های اخیر اعلام می‌شد ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است٬ اما امروز دنیا فهمیده ایران تنها به دنبال انرژی هسته‌ای بوده است. همه دنیا امروز فهمیده‌اند که ایران یک فضای جدیدی برای تعامل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: به اعتقاد من مسائل خاورمیانه عراق، سوریه، یمن و رنج‌های مردم کشورهای دنیا مباحث مورد توجه روحانی است آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود. البته فکر می‌کنم مسئله فلسطین احتمالا موضوع اصلی سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: محور سخنان همه روسای جمهور مسئله فلسطین بوده و حتما آقای روحانی هم در آن مورد سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر : ۳۰۶۸۷۷