خبرگزاری کار ایران

حیدرپور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تشکیل کمیسیون برجام٬ باعث تداخل در رسیدگی به پرونده هسته‌ای است

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: با تشکیل کمیسیون ویژه برجام تداخلی میان نقش کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون ویژه و سایر کمیسیون‌های تخصصی به وجود آمده است.

عوض حیدرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ تصریح کرد: طبق قانون حفظ دستاوردهای هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی موظف است بررسی موضوعات هسته‌ای به ویژه برجام را به صورت دقیق در دستورکار خود قرار دهد و هر سه ماه یک بار این گزارش را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

وی ادامه داد: ‌با تشکیل کمیسیون ویژه برجام تداخلی میان نقش کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون ویژه و همچنین سایر کمیسیون‌های تخصصی به وجود آمده است و باید سازوکاری تعریف شود که کمیسیون‌ها وظایف اصلی خود را بتوانند انجام دهند و در این رهگذر بر اساس قانون مصوب مجلس گزارش نهایی باید توسط کمیسیون امنیت ملی به مجلس ارائه شود.

این نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: کمیسیون ویژه برجام با توجه به رویکرد و نحوه عملکردی که انجام داده است٬ نمی‌تواند جامع نظراتی باشد که مصالح ملت ایران و امنیت ملی را رقم بزند.

وی همچنین ادامه داد: عده‌ای که می‌گویند کمیسیون ویژه برجام کمیسیون اصلی است و کمیسیون امنیت ملی نقش کمیسیون فرعی را در بررسی برجام ایفا می‌کند در اشتباه هستند٬ چراکه کمیسیون ویژه نقش اجمالی در بررسی برجام را ایفا می‌کند و برابر قانونی که مجلس به تصویب رسانده است کمیسیون امنیت ملی وظیفه اصلی را باید ایفا کند.

حیدرپور افزود: از نظر حقوقی کمیسیون ویژه کمیسیونی است که یک بستر دائمی و جداگانه را در طول اجرایی شدن برنامه برجام را ایفا می‌کند.

کد خبر : ۳۰۶۶۹۲