خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص):

دفاع مقدس مظهر شجاعت و اقتدار ملت ایران است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: دفاع مقدس مظهر عزت، شجاعت و اقتدار ملت شریف، بزرگ و ولایت‌مدار ایران است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی در یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش و ۱۱۰ شهید پایگاه مقاومت بسیج شهید آیت الله سعیدی کاشان اظهار داشت: مراکز پدافند هوایی به سه هزار و ۷۰۰ نقطه در کشور گسترش یافته است.

وی افزود: این مراکز قبل از شروع جنگ تحمیلی حدود یکصد و در طول جنگ تحمیلی به ۴۰۰ نقطه رسیده بود.

امیر اسماعیلی با تاکید بر اشرافیت اطلاعاتی به برکت ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات داخلی خاطرنشان کرد: ایران بیشترین اخطارهای هوایی را به هواپیماهایی که قصد تجاوز به حریم کشور را داشته‌اند، در منطقه اعلام کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: سازمان بین المللی هوانوردی جهان، آسمان جمهوری اسلامی ایران را امن‌ترین آسمان در خاورمیانه اعلام کرده است.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای در خصوص بازدید از مراکز نظامی ایران تصریح کرد: آن‌ها اشرافیت اطلاعاتی به ما ندارند و در پی کسب اطلاعات از مراکز نظامی و حساس ما هستند که ملت ایران هرگز چنین اجازه‌ای را به آنان نخواهد داد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند هوایی به دستور فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای در سال ۸۷ تاسیس شد، افزود: این یگان بطور کامل تخصصی و برای مواجهه با حملات هوایی دشمن پایه ریزی شده است.

وی نعمت قدرت و تصمیم گیری براساس منافع علمی و اراده ملت، عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به خارج از کشور و نعمت سرباز ولایت بودن را از جمله دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی برشمرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مظهر عزت، شجاعت و اقتدار ملت شریف، بزرگ و ولایتمداری ایران است.

وی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان به عنوان بزرگ‌ترین نعمت دفاع مقدس نام برد و یادآور شد: ما باید همواره یاد شهدا و خانواده معزز آن‌ها را پاس بداریم و در برابر تهاجم دشمنان متحد و منسجم‌تر شویم.

امیر اسماعیلی از دفاع مقدس به عنوان دفاع اعتقادی یاد کرد و اظهار داشت: در آن زمان این همه رسانه نبود و فقط جوانان منتظر کلام نورانی امام راحل بودند تا در لبیک به ندای رهبر خود در مقابل دشمن تا دندان مسلح برای دفاع از اسلام و کشور سینه سپر کنند.

وی در خصوص مسائل فرهنگی جامعه گفت: بیش از ۲۰ سال است که مسائل فرهنگی دغدغه مقام معظم رهبری است و باید مراقب باشیم، دشمن بدنبال تصرف مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه هویت ما را نشانه گرفته و بدنبال تسخیز اذهان، افکار و عقاید ماست.

کد خبر : ۳۰۶۵۶۴