خبرگزاری کار ایران

مصباح یزدی:

وحدت این نیست که یک نفر بگوید شما تابع من باشید

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه امروز مهم‏ترین نیاز جامعه وحدت و همدلی است، گفت: وحدت این نیست که یک نفر بگوید شما تابع من باشید و هر چه گفتم همان نیز اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، ضمن هشدار نسبت به نقشه‌ها و فعالیت دشمنان و بدخواهان برای تضعیف ولایت فقیه، گفت: امروز مهم‏ترین نیاز جامعه وحدت و همدلی است که البته محور آن و محور دیگر فعالیت‌های اجتماعی ولی‌فقیه است و اگر ولی‌فقیه محور وحدت نباشد وحدت بی‏‌فایده خواهد بود و هر کس خود را محور وحدت معرفی خواهد کرد.

وی افزود: وحدت این نیست که یک نفر بگوید شما تابع من باشید و هر چه گفتم همان نیز اجرایی شود.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به آیه‌‏ای از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن شیاطین را به انس و جن تقسیم می‏‌کند؛ بنابراین مصادیقی نیز برای آن باید باشد و مصداق بارز شیطانِ انس دشمنان جمهوری اسلامی هستند و حکمت وجود شیطان نیز دارا بودن زمینه انتخاب برای انسان است که مشخصه مهم انسان بودن است.

مصباح یزدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری راه نفوذ فرهنگی دشمن به کشور یادآور شد: دشمنی از دشمن انتظار می‏‌رود و کار دشمن همیشه دشمنی بوده و خواهد بود و غیر از این نیز نباید انتظار داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی ایران را حادثه‏‌ای عظیم در طول تاریخ کشور توصیف کرد و گفت: اینکه اکثر قریب به اتفاق یک جامعه پابرهنه با رهبری عالم‌ترین روحانی عصر خود علیه ظالمان و طاغوت زمان قیام کردند اتفاقی بسیار قابل تأمل و پربرکتی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بعد از مستحکم کردن پایه‏‌های خود در مرزهای جغرافیایی خویش شروع به انتشار این تفکر در منطقه و جهان کرد که دو قطب ابر قدرت جهان را به اتحاد به دشمنی با خود واداشت اما بعد از فروپاشی نظام کمونیستی تنها دشمن استکبار و لیبرالیزم انقلاب اسلامی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آنها از هر مسأله‏ کوچک و بزرگی استفاده کردند تا انقلاب اسلامی را نابود و یا منحرف کنند اما موفق نشدند تا اینکه به این نتیجه رسیدند که ریشه این همه پایداری و استحکام مردم ایران ایمان آنها است به همین سبب تمام توان خود را برای از بین بردن ایمان مردم انقلابی ایران به کار گرفتند.

مصباح یزدی افزود: دشمنان در طی این تلاش خود به این نتیجه رسیدند که عده‏‌ای از انقلابیون در ایران وجود دارند که ایمان راسخی به انقلاب اسلامی ندارند و حب جاه و مقام و یا منافع آنها، انقلاب و پیروز ماندن آن را به خطر خواهد انداخت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به زندگی زاهدانه امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) بسیار زاهدانه زندگی می‏‌کردند و غذای آنچنانی در منزل شان نبود؛ ایشان ماهی 45 تومان شهریه از آیت‏‌الله بروجردی می‏‌گرفتند و با همان زندگی خود را اداره می‏‌کردند.

وی ادامه داد: دشمن برای هر صنفی نقشه‏‌ای متناسب با آن را طراحی می‏‌کند و راه نفوذ فرهنگی خود را هموار می‏‌کند، عده‏‌ای را با ورود خودروهای خارجی به کشور، عده‌ای را با بازگشایی سفارت‌خانه‌‏ها و عده‌ای را با وعده به قدرت رسیدن فریب می‏‌دهد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ (ره) در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جریان اخوان المسلمین مصر و مبارزان افغان، یادآور شد: اگر تاریخ مبارزات افغان‏ها را بخوانید می‏‌بینید که مبارزات مردم ایران در مقابل مبارزات آنها بسیار ناچیز است اما عدم وجود رهبری مانند امام خمینی(ره) در بین آنها سبب شد که هیچ گاه رنگ پیروزی را نبینند.

وی ادامه داد: اخوان‏‌المسلمین نیز قبل از انقلاب اسلامی ایران مبارزات خود را تحت عنوان اسلام آغاز کردند اما نبودن یک ولی فقیه در بین آنها نابودی همیشگی آنها را رقم زد.

وی گفت: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه پُر از رمز و کلید واژه بود که اگر این رموز و و کلید واژه‌ها کشف شود خواهید دید که این سخنرانی برای یک عمر کافی خواهد بود.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ (ره) در پایان، بزرگترین خطر متوجه انقلاب اسلامی را خطر فرهنگی و فکری دانست و با یادآوری هشدارهای صریح رهبری در این باره، گفت: یکی از نعماتی که خداوند به طور اختصاصی به جامعه و مردم ما بخشیده است وجود مبارک رهبر معظم انقلاب است و همیشه باید چشم و گوش ما متوجه سخن رهبری باشد. اگر به تعابیری که ایشان به کار می برند دقت کنیم خواهیم فهمید اشکال کجاست، ما معتقدیم مخاطب فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در وهله نخست فرهنگیان هستند.

کد خبر : ۳۰۶۲۶۷